Vés enrere Els premis a la recerca en gènere s’estenen als treballs de fi de màster i a les tesis doctorals

La Unitat d’Igualtat de la UPF convoca per primera vegada aquests guardons amb l’objectiu de promoure la investigació en estudis de gènere i diversitat sexual entre els estudiants de postgrau de la Universitat. El termini per presentar els treballs finalitza el 6 de juliol.

10.04.2019

La Unitat d’Igualtat de la UPF amplia els seus reconeixements a la investigació sobre gènere i convoca la primera edició dels Premis Treball de Fi de Màster i Tesi Doctoral a la Recerca en Gènere. Els estudiants de postgrau de la UPF i dels seus centres adscrits poden presentar els treballs fins al 6 de juliol

Aquests guardons se sumen al Premi Treball de Fi de Grau a la Recerca en Gènere, que enguany arribarà a la cinquena edició i que compta amb la col·laboració de l’Institut Català de les Dones. D’aquesta la manera, la Universitat obre dues convocatòries anuals que premien la investigació en gènere. L’objectiu és promoure la incorporació de la perspectiva de gènere en els estudis per avançar en la igualtat.

La Universitat convoca la primera edició dels Premis Treball de Fi de Màster i Tesi Doctoral a la Recerca en Gènere, i la cinquena del Premi Treball de Fi de Grau a la Recerca en Gènere

S’hi poden presentar els treballs de fi de màster i les tesis doctorals centrades en temàtiques de gènere, com ara, la desigualtat entre homes i dones en diferents àmbits, la identitat de gènere, la sexualitat, els rols de gènere, els estereotips, la violència masclista o les organitzacions LGTBI, entre d’altres. També, aquelles recerques que no tracten específicament la temàtica però que incorporen la perspectiva de gènere de manera transversal al llarg de la investigació.

El guardó consta de dues modalitats, una per a treballs de fi de màster, dotada amb 1.000 euros, i una per a tesis doctorals, dotada amb 1.500 euros.

Els treballs poden estar centrats en temàtiques de gènere o bé incorporar la perspectiva de gènere de forma transversal al llarg de la recerca

Hi poden optar les recerques presentades en qualsevol dels programes de màster o de doctorat de la UPF o dels seus centres adscrits durant els cursos 2017-2018 o 2018-2019. Poden ser tant treballs col·lectius com individuals i estar escrits en català, castellà o anglès. L’únic requisit és haver obtingut la qualificació d’excel·lent.

La comissió avaluadora, formada per persones expertes en matèria de gènere, farà públics els noms dels guanyadors durant la primera quinzena d’octubre.