Vés enrere Divuit professors permanents de la UPF promocionen al llarg del 2018

Divuit professors permanents de la UPF promocionen al llarg del 2018

El campus de la Ciutadella ha acollit una recepció en la qual el rector de la UPF ha felicitat els docents, catedràtics d’universitat, catedràtics contractats i professors agregats, pertanyents als vuit departaments de la Universitat.

25.03.2019

Divuit professors de la UPF de caràcter permanent, repartits entre cinc catedràtics d’universitat, quatre catedràtics contractats i nou professors agregats, van promocionar dins de la seva carrera acadèmica i van prendre possessió al llarg de l’any 2018.

Per tal de donar-los l’enhorabona per la seva nova posició, avui, 25 de març, al migdia, la Sala Polivalent de l’edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella ha acollit un acte de recepció, en què han pres part Jaume Casals, rector de la UPF, i Cristina Pujadas, vicerectora per a la direcció de projectes en l’àmbit de profesorat.

Els divuit professors permanents es reparteixen entre cinc catedràtics d'universitat, quatre catedràtics contractats i nou professors agregats

Per departaments, els divuit docents es reparteixen de la manera següent: cinc professors del Departament de Dret; tres del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions; tres del Departament d’Humanitats; dos del Departament de Ciències Polítiques i Socials; dos del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge; un del Departament de Comunicació; un del Departament d’Economia i Empresa i un del departament de Ciències Experimentals i de la Salut.

En la seva benvinguda, Jaume Casals ha comentat que la Universitat vol recompensar els departaments que facin millors propostes en la línia d’aconseguir més igualtat de gènere en la plantilla de professorat, que actualment, entre les categories de permanents, es troba en una proporció d’1/3 de dones i 2/3 d’homes, aproximadament.

Seguidament, Anabel Rivera, cap del servei de personal docent i investigador (PDI), ha anat llistant, per odre alfabètic, el nom dels professors (tretze homes i cinc dones) que han promocionat al llarg del 2018.

Dels cinc catedràtics d’universitat (quatre homes i una dona), quatre han promocionat des de la categoria de titulars d’universitat i un ja era catedràtic d’universitat d’una altra universitat; els quatre catedràtics contractats (dos homes i dues dones), han promocionat des de la categoria de professors agregats, i els nou professors agregats (set homes i dues dones), provenen de diverses categories temporals.

Cadascun d’ells (del total de divuit, catorze han pogut assistir a l’acte, i quatre han excusat la seva presència) ha rebut la felicitació i un obsequi commemoratiu de mans del rector i de la vicerectora, i ha fet un petit parlament. Els docents i departament al qual estan vinculats són els següents:

Catedràtics d’Universitat

• Eloy Martín Corrales. Departament d’Humanitats

• Oriol Mir Puigpelat. Departament de Dret

• Carmen Pérez Vidal. Traducció i Ciències del Llenguatge

• Joan Picó Junoy. Departament de Dret

• Ricardo Robles Planas. Departament de Dret

Catedràtics contractats

• Ralph Gregor Andrzejak. Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (no ha pogut assistir a l’acte)

• Maria Núria Bel Rafecas. Traducció i Ciències del Llenguatge (no ha pogut assistir a l’acte)

• Alexandre Coello i de la Rosa. Humanitats

• Maria Cristina López Rodríguez. Ciències Experimentals i de la Salut

Professors agregats

• Jordi Balló Fantova. Departament de Comunicació

• Núria Pastor Muñoz. Departament de Dret

• Gert J. Cornelissen. Departament d’Economia i Empresa (no ha pogut assistir a l’acte)

• Abel Escribà Folch. Departament de Ciències Polítiques i Socials

• Anders Jonsson. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions

• Ernest Montbrió Fairen. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (no ha pogut assistir a l’acte).

• Antoni Rubí Puig. Departament de Dret

• Jaume Subirana Ortín. Departament d’Humanitats

• Tània Verge Mestre. Departament de Ciències Polítiques i Socials

Una segona part de l’acte ha consistit en sengles parlaments de Cristina Pujadas i Jaume Casals. “La carrera acadèmica és una cursa d’obstacles, cal que gaudiu molt aquest moment. Les places les guanyen els professors, no les dona la universitat”, ha afirmat la vicerectora per a la direcció de projectes en l’àmbit de professorat.

Segons Cristina Pujadas, “la foto global d’avui, en què veiem que hi ha cinc dones i tretze homes, correspon a la realitat. Cal que ens ajudeu entre tots a pensar en vies diferents i alternatives per poder-la canviar, ha de ser una feina compartida”, ha destacat.

Jaume Casals ha iniciat les seves paraules amb un agraïment a tots els presents: “Aprecio molt els esforços que us han portat fins aquí, i els comparteixo”.

El rector ha recalcat que cal posar el focus en la visió futura de la Universitat: “Més que en la gimcana per la qual heu hagut de passar, cadascú de vosaltres hauria de pensar què creu que ha de ser la universitat i què creu que passarà. Si us agrada, cal lluitar perquè passi i actuar en conseqüència, i si no us agrada, cal lluitar perquè no passi”.