Vés enrere La UPF organitza la tercera edició de la Conferència Internacional de Revistes Acadèmiques en Comunicació

El campus del Poblenou acollirà el 15 de març la tercera Conferència Internacional de Revistes Acadèmiques en Comunicació, organitzada pel Departament de Comunicació de la UPF. Experts del món editorial, acadèmics i investigadors debatran sobre la importància de la difusió de la recerca en l’àmbit de la comunicació.

12.03.2019

El Departament de Comunicació de la UPF organitza la tercera Conferència Internacional de Revistes Acadèmiques en Comunicació el proper 15 de març a l’auditori del campus del Poblenou de 8:30 a 17:30 hores. L’assistència a la jornada és gratuïta, però cal inscriure’s prèviament.

La conferència comptarà amb dues sessions, una de matí i una de tarda. Durant la primera, es debatrà sobre els estudis de gènere i el seu impacte en la investigació en comunicació i les publicacions acadèmiques. Tània Verge, directora de la Unitat d’Igualtat de la UPF inaugurarà la sessió. Com a ponents, hi participaran Cynthia Carter editora de Feminist Media Studies; Krista M. Brumley, coeditora de Gènere i Societat; Sarah Riley, editora associada de Feminisme i Psicologia; Cilia Willem, editora principal del Catalan Journal of Communication and Cultural Studies i Stuart Allan, editor de Journalism Education i membre  del comitè editorial de New Media and Society.

La sessió del matí tractarà sobre els estudis de gènere i el seu impacte en la investigació en comunicació, mentre que la de la tarda se centrarà en publicacions acadèmiques nacionals

També comptarà amb les aportacions de Lorena Gómez i Pilar Medina, professores del Departament de Comunicació de la UPF.

A la tarda es donaran a conèixer publicacions acadèmiques que tenen la seva seu editorial a Espanya i també es debatrà sobre aspectes relacionats amb la ciència oberta i l’avaluació de la investigació. Aquesta segona sessió comptarà amb la participació de Pilar Rico, responsable de l’Unitat d’Accés Lliure, Repositoris i Revistes de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia; Rafael Repiso, professor titular de la Universitat Internacional de La Rioja (UNIR) i soci fundador de la Spin Off EC3metrics; Remedios Melero, investigadora a l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). També, dels investigadors Carlos Scolari, professor del Departament de Comunicació de la UPF i Ernest Abadal, professor de la Universitat de Barcelona.

La UPF organitza la conferència cada dos anys amb l'objectiu de crear un espai on investigadors, acadèmics i editors puguin debatre sobre la importància de la publicació de revistes acadèmiques

L’objectiu principal de la Conferència Internacional de Revistes Acadèmiques en Comunicació és explorar i debatre sobre la publicació d’investigacions en revistes científiques. La difusió és molt important per donar visibilitat i valor a les recerques. A més, la publicació de revistes acadèmiques s’ha convertit en un element essencial de la carrera acadèmica i les oportunitats de finançament.

El Departament de Comunicació de la UPF, amb el suport del Consell Social de la UPF, organitza la conferència cada dos anys. Investigadors, editors i institucions acadèmiques tenen l’oportunitat de discutir i comprendre el paper i la importància de la publicació de revistes acadèmiques en el camp de la comunicació.