Vés enrere Rafael Ventura defensa la seva tesi sobre el camp LGBT/Queer Media Studies

Rafael Ventura defensa la seva tesi sobre el camp LGBT/Queer Media Studies

13.02.2019

El divendres 25 de gener va tenir lloc la defensa de la tesi doctoral de Rafael Ventura, amb el títol “LGBT/Queer Media Studies: Aportaciones para su consolidación como campo de estudio”. El tribunal va estar integrat per la Dra. Maria-Jose Masanet com a presidenta (Universitat Pompeu Fabra), el Dr. Adolfo Carratalà com a secretari (Universitat de València) i el Dr. David Paternotte com a vocal (Université Lliure de Bruxelles). La tesi va obtenir la qualificació d’“Excel·lent Cum Laude”.

Abans d'iniciar la defensa, Ventura va esmentar que, més enllà de posar a prova el coneixement en el camp de la recerca, la finalitat d'una tesi doctoral és transferir coneixement al servei de la societat, amb la qual cosa ell s'ha obstinat dins d'aquesta tesi doctoral de modalitat de compendi. La defensa va estar estructurada en tres apartats: d'on ve la necessitat d'investigar sobre LGBT/Queer Media Studies?, què suposa? i cap a on va? A través d'aquests tres apartats, Rafael Ventura va contextualitzar el seu procés de recerca, centrat en el rol que els mitjans de comunicació juguen entorn de la creació d'idees i conceptes referents als grups LGBTI i Queer. És la perspectiva crítica de la comunicació, tal com va esmentar-ho el doctorand en la seva exposició, la què li va permetre qüestionar el coneixement hegemònic establert en relació amb el seu tema de recerca.

La defensa va ser molt ben rebuda pel tribunal, que va aportar algunes consideracions a nivell teòric i metodològic, davant d’un públic amb abundant presència de col·legues, companys/es i activistes.