Vés enrere Els alumnes de realització de Comunicació Audiovisual presenten els seus projectes de Final de Grau

29.01.2019

El passat divendres 25 de gener va tenir lloc, a l’auditori del campus de Poblenou, el primer acte de presentació dels Treballs de Final de Grau de l’itinerari de realització del Grau en Comunicació Audiovisual.

Aquesta iniciativa, oberta a la resta de la comunitat universitària, es va organitzar amb l’objectiu de permetre als alumnes del curs 2017-2018 posar en comú les seves experiències i treballs Finals de Grau amb la resta de companys, amb un format dinàmic que incloïa les projeccions i corresponents col·loquis per part dels responsables d’algunes de les peces audiovisuals que van ser realitzades durant l’any passat.

L’acte, que va ser introduït per la Directora del Grau Mercè Oliva i el professor Gonzalo de Lucas, va comptar amb l’exhibició dels projectes La Libertaria, Arrels, Clímax, La maleta, Les dues nits d’ahir, La mugre i Diumenge. Episodis serials, curts i llargmetratges de ficció, cadascun amb el seu to i personalitat diferent, van ser els formats explorats pels estudiants de l’itinerari de realització, en alguns casos en col·laboració amb els de guió. A les seves intervencions, plantejades com un diàleg obert a les preguntes i intervencions de la resta d’assistents, els alumnes del Grau van compartir el procés d’aprenentatge que experimentaren durant el desenvolupament dels seus projectes, des de la primera fase d’ideació fins a l’última de distribució, passant per la producció i filmació. Versant les seves experiències tant personals com acadèmiques i professionals, els realitzadors van reflexionar a partir de les seves obres i van fer recomanacions als futurs alumnes de l’assignatura al voltant de la importància del companyerisme, no únicament entre l’equip de treball sinó també entre els diferents grups, “construint una família on tothom es trobi bé”, així com la necessitat de tenir una bona predisposició a tot el feedback possible, sense perdre de vista en cap moment que “està bé dubtar d’un mateix” ja que “de tot s’aprèn”.

El cinema i el diàleg van marcar una sessió on els alumnes també van explicar el recorregut posterior dels seus treballs més enllà de l’Acadèmia. El Clúster Audiovisual de Catalunya, El REC Festival Internacional de Cinema de Tarragona, L’Alternativa Festival de Cinema Independent de Barcelona o el Tube d’Assaig de BTV van ser alguns dels noms que van sortir a l’hora d’esmentar les organitzacions que han estat interessades per la feina dels alumnes del Grau.

La jornada va concloure finalment amb un brindis al hall de l’auditori, on els assistents van tenir l’ocasió de continuar intercanviant les seves idees i impressions.