Vés enrere Acte d’homenatge al Dr. Josep Gifreu

Acte d’homenatge al Dr. Josep Gifreu

08.01.2019

El passat dimarts 11 de desembre es va realitzar un acte d’homenatge al Dr. Josep Gifreu, amb motiu de la seva jubilació. El Dr. Gifreu, un dels fundadors dels estudis de Comunicació Audiovisual fa vint-i-vinc anys, ha estat una figura fonamental en la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra des dels seus inicis.

Després de la presentació a càrrec del director del Departament de Comunicació, Josep Fernàndez Cavia, i de la directora dels estudis de Comunicació Audiovisual, Mercè Oliva, es van desenvolupar els dos diàlegs que vertebraven l’acte, amb el títol: “Converses sobre la revolució: país, comunicació i cultura”. Aquests diàlegs van comptar amb la presència de diversos professors i investigadors de la UPF i d’altres universitats. El primer diàleg va estar protagonitzat per Joan Manuel Tresserras (UAB), Manuel Pellicer (UV), Carles Pont (UPF) i Mercè Ibarz (UPF), i moderat per Reinald Besalú (UPF). En aquesta primera conversa es va parlar del ciberespai en català, dels canvis que havia patit i els reptes de futur que tenia. Es va destacar el paper del Dr. Gifreu com a “facilitador” per l’evolució i la millora professional dels seus companys, i la vàlua i el prestigi intel·lectual unànime que s’atribueix a la seva figura en el camp dels estudis de comunicació i la cultura mediàtica catalana. El segon diàleg va comptar amb la presència de Jordi Balló (UPF), Jordi Pericot (UPF), Glòria Salvadó (UPF) i Joan Mª Corbella (UPF), moderat per Lorena Gómez (UPF). En aquesta segona conversa es va parlar sobre la creació dels estudis de Comunicació Audiovisual a la UPF. Es va destacar el caràcter interdisciplinar i innovador dels estudis, generant un model nou. També es va posar èmfasi en la implicació que hi ha hagut sempre entre el sector professional i la universitat, i la capacitat del Dr. Gifreu de detectar la necessitat de fer recerca sobre la comunicació catalana i impulsar-la. L’acte es va cloure amb unes paraules d’agraïment del Dr. Gifreu a tots els participants en els col·loquis, i als “amics i amigues” assistents a l’acte.