Vés enrere El Doctorat en Comunicació organitza la primera Setmana de la Recerca

El Doctorat en Comunicació organitza la primera Setmana de la Recerca

08.01.2019

La setmana del 10 al 14 de desembre es va celebrar la Setmana de la Investigació, adreçada als doctorands i personal docent i investigador del Departament de Comunicació. La direcció i coordinació de l’activitat va a ser a càrrec del Dr. Carlos A. Scolari, coordinador del programa de Doctorat, i la Dra. Lorena Gómez.

Juntament amb la formació dels doctorands, l’objectiu de la jornada era promoure la transversalitat i la interdisciplinarietat de les línies d’investigació vigents al Departament. Aquesta nova activitat formativa ajuda també a visibilitzar l’activitat de recerca i, a la vegada, genera un espai d’interacció i diàleg per a la comunitat investigadora.

La Setmana de la Recerca va comprendre conferències, seminaris i workshops. En horari de matins, es van donar a conèixer els diferents grups d’investigació als alumnes de primer any de doctorat, i es va donar veu a alguns alumnes de tercer que van presentar les seves tesis doctorals. Tots els grups de recerca del Departament de Comunicació van estar implicats en aquestes activitats.

En horari de tarda, es van dur a terme una sèrie de tallers i workshops dedicats a temàtiques diferents i amb diverses opcions paral·leles perquè els estudiants poguessin escollir entre les més convenients en funció dels seus interessos acadèmics. Cadascuna de les activitats formatives plantejades anava vinculada a alguna de les temàtiques i metodologies que treballen els grups de recerca. Per exemple, es van tractar diversos tipus de metodologies quantitatives, qualitatives i experimentals, fins a temàtiques com el cinema, els videojocs, el feminisme, les cultures juvenils i els canvis en el sistema audiovisual. En altres sessions, de caire més pràctic, es van abordar qüestions com la publicació d’articles acadèmics, parlar en públic, i estades de recerca a l’estranger.