Vés enrere MINIPUT, com fer televisió pública de qualitat des de la creativitat i la innovació

El proper 1 de desembre, de 10:00 a 21:00 hores, el Teatre del CCCB acollirà la 24a. edició de l’única mostra de televisió de qualitat de l’estat. En l’organització hi participa, des de 1994, el Departament de Comunicació de la UPF.

23.11.2018

El MINIPUT, l’única mostra de televisió de qualitat de l’estat, tornarà al Teatre del CCCB el proper 1 de desembre. Durant dotze hores, s’hi podrà veure una marató dels programes més arriscats i innovadors de televisions públiques de tot el món i debatre de forma cítrica amb professionals del sector sobre les possibilitats del mitjà.

La mostra posa a l’abast de tots els professionals, estudiants, professors, investigadors i interessats del món de la televisió la millor programació de l’última edició de l’INPUT (International Public Television Screening Conference).  Les obres de professionals de tot el món que s’hi van presentar intenten demostrar que el mitjà no està negat a la possibilitat d’innovar i parlar amb rigor i creativitat sobre les coses que passen al món.

És l'única mostra de televisió de qualitat de l'estat i compta amb programes innovadors de professionals de tot el món.

En l’organització del MINIPUT hi intervé, des de 1994, el Departament de Comunicació de la UPF, conjuntament amb Televisió de Catalunya, el Tecnocampus de Mataró, les universitats Autònoma de Barcelona i Ramon Llull, Betevé, Mediapro i el CCCB. També hi col·laboren les universitats de Lleida, Girona i Rovira i Virigili.

Innovació, creativitat i noves maneres de fer televisió

En la programació d’enguany s’hi podrà veure dues maneres radicalment diferents d’acostar-se a la problemàtica dels refugiats. Grotesco ho farà des de l’humor i el musical, mentre que Human Smugglers mostrarà per primera vegada com funcionen les bandes de tràfic de persones que els ajuden a sortir del país.

MINIPUT comptarà amb formats de televisió de servei públic adreçades a grups minoritaris. Old people’s home for 4 years old mostra els sorprenents resultats després que alumnes de parvulari interactuïn durant unes hores a la setmana amb gent gran que viu a geriàtrics. En aquesta línia experimental, al Japó un grup de set celebrities descobreixen persones amb discapacitats de diferents tipus a partir de preguntes que exploren el col·lectiu al entertainment show Give us a breack!

Enguany també seran protagonistes els documentals que intenten reconstruir la història a través de maneres creatives. Per una banda, Tokyo Black Hole barreja imatges d’arxiu, notícies de premsa i imatges gravades recentment per explicar la devastació que va provocar la Segona Guerra Mundial. Per l’altra, National Bird ho fa a través de testimonis arriscats per tractar la història dels whistle blowers, persones que van treballar en institucions dels Estats Units i que, un cop en van sortir, han filtrat algun tipus d’informació.

Fomats innovadors s'acostaran a la problemàtica dels refugiats, a la història i a la realitat de grups minoritaris.

La mostra també proposarà models que desconstrueixen la realitat i condueixen a la reflexió. És el cas de Gone Mom, que reflexiona sobre el rol de la dona a la societat. Es tracta d’un reality on dones de Corea del sud que es dediquen exclusivament al manteniment de la llar i dels fills reben 1.000 dòlars per gastar-se’ls en el que vulguin, mentre sigui només per a elles. També, de Primary Hell, una comèdia seriada que reflexiona sobre l’educació primària i la conciliació entre jornada laboral i implicació dels pares a l'escola.

Finalment, integrarà les noves tecnologies i les joves audiències amb programes creats específicament per les noves generacions. El curtmetratge #tagget, filmat en vertical, conscienciarà sobre l’addició al telèfon mòbil i l’enorme influència que té sobre les vides de molts adolescents. En aquesta línia, també hi ha programada una sessió especial Televisió Z: tornen les audiències?, on es presentaran diversos projectes de televisions locals i autonòmiques, que tenen l’objectiu d’atraure el públic jove perquè torni a mirar la televisió.