Vés enrere La UPF, primera universitat espanyola en el camp de Comunicació, segons el Rànquing de Xangai

L’edició 2018 del Global Ranking of Academic Subjects situa la Universitat en la franja 101-150 en l’àmbit de la recerca en comunicació.

26.07.2018

L’Academic Ranking of World Universities, de la Universitat Jiao Tong de Xangai, conegut com el Rànquing de Xangai, ha situat la Universitat Pompeu Fabra en el segment 101-150 del camp de Comunicació, en la seva edició 2018 del ‘Global Ranking of Academic Subjects’. La UPF apareix destacada, així, com la primera universitat espanyola en el rànquing d’aquest àmbit, i es troba entre les 45 millors universitats europees del mateix.

El Global Ranking of Academic Subjects es basa en paràmetres de recerca (en general, prenent com a referència Web of Science i InCites): número de publicacions, i publicacions en revistes de referència del camp corresponent; citacions dels articles acadèmics; col·laboracions internacionals (reflectides per les publicacions, segons les universitats dels autors signants), i premis de destacat prestigi acadèmic.

Les altres universitats espanyoles que apareixen en el rànquing de Comunicació són la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universidad Rey Juan Carlos (al segment 151-200), i la Universidad Complutense, la Universidad de Navarra, la Universidad del País Vasco, la Universitat de València i la Universitat Oberta de Catalunya (al segment 201-300).

Les tres primeres posicions del rànquing les ocupen la Ohio State University, la Universitat d’Àmsterdam i la Universitat de Texas (Austin). En el marc europeu, destaquen també la VU University of Amsterdam (#15), la Universitat de Zurich (#21), la Universitat de Munich (#23), la Universitat de Viena (#26) i la London School of Economics (#33).