Vés enrere “Missing Water”, una campanya per conscienciar de la manca d’aigua que pateixen les escoles africanes

Una iniciativa d’estudiants del grau en Publicitat i Relacions Públiques, dins l’assignatura Communication and Events Management, que imparteixen Mònika Jiménez i Marta Lopera, professores del Departament de Comunicació i que compta amb la participació de l’ONG catalana Children of Africa.

26.06.2018

La manca d’aigua potable comporta greus problemes de salut en la població general i és causa directe d’una elevada taxa de mortalitat infantil al continent africà. La manca d’infraestructures, el règim de pluges, el canvi climàtic i la contaminació dels aqüífers són factors que fan que la disponibilitat d’aigua sigui un dels problemes més greus en termes de supervivència, salut i economia.

En el marc de l’assignatura Communication and Events Management que imparteixen Mònika Jiménez Morales Marta Lopera, professores del Departament de Comunicació , un grup d’estudiants del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UPF han proposat una campanya per conscienciar la comunitat universitària de la manca d’aigua a moltes de les escoles i centres comunitaris de l’Àfrica. La implicació dels alumnes ha anat més enllà del període en què han estat cursant aquesta assignatura i alguns d’ells han seguit el projecte des dels seus països de destinació del programa Erasmus.

A la carpa del la plaça Gutenberg es van recollir donatius per a la construcció d’un tanc d’aigua potable a l’escola del poble de Mbandi (Kènia)

La campanya “Missing Water” es va iniciar amb un seguit de vídeos difosos per les xarxes socials i una acció de conscienciació, els dies 28 i 29 de novembre del 2017, que va consistir en tallar el subministrament d’aigua al campus del Poblenou i penjar en els lavabos uns cartells amb el lema “"Where's the water?", acompanyat de l’etiqueta @missingwater_upf.

En paral·lel, durant aquells mateixos dies, es va instal·lar una carpa a la plaça Gutenberg del campus del Poblenou de la Universitat en la qual es van recollir donatius per a la construcció d’un tanc d’aigua potable a l’escola del poble de Mbandi (Kènia). Es van recollir 600 euros i des d’aquell moment ençà, a través de les xarxes socials, l’escola no ha parat d’enviar missatges d’agraïment als estudiants que ho han fet possible.

L’escola Mbandi, a finals de juny tindrà construït un tanc d’aigua potable per els alumnes del proper curs

“La bona notícia és que aquest mes de Juny han començat les obres del tanc que es preveuen quedaran enllestides a finals de mes. Això farà possible que els alumnes d’aquesta escola disposin d’aigua potable el proper curs”, han informat les professores Mònika Jiménez i Marta Lopera. “Missing Water” treballa conjuntament amb l’ONG Children of Africa, una associació sense ànim de lucre amb seu a Catalunya, fundada per voluntaris el 2010 per canviar la realitat de Kènia,  i que opera principalment en dues ciutats d’aquest país, a Likoni on treballa en el projecte "Likoni Aids Orphanage" i a Tsunza, un indret en què el 75% dels ciutadans viuen per sota del llindar de pobresa. Tots els productes procedents de la campanya “Missing Water” es dirigeixen a aquesta ONG.

L’equip promotor de la campanya de la UPF ha configurat un compte gofundme perquè les persones de tot el món que vulguin contribuir a la causa “Missing Water” ho puguin fer.

L’equip d’estudiants del grau en Publicitat i Relacions Públiques que ha estat duent a terme aquest projecte està integrat per:

• Jana Friedl
  • Paula Klein