Vés enrere Carles Costa obre el nou curs als Ensenyaments de Periodisme

Carles Costa obre el nou curs als Ensenyaments de Periodisme

L'actual corresponsal de TV3 a Londres i antic alumne de la UPF va visitar el campus de Poblenou per pronunciar la lliçó "El periodisme d'autor en temps de saturació informativa".

16.10.2012

Carles Costa durant la lliçó inauguralCarles Costa, actualment corresponsal de TV3 a Londres, va ser el protagonista de l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2012-2013 dels Ensenyaments de Periodisme (grau i llicenciatura) de la Facultat de Comunicació.

" El periodisme d'autor en temps de saturació informativa" és el títol de la lliçó que va pronunciar el ponent, llicenciat en Periodisme a la UPF l'any 1999. L'acte va tenir lloc el 17 d'octubre a la tarda a l'auditori del campus de Poblenou, que es va omplir per a l'ocasió, i en el qual van ser presents els professors  Carles Singla, director dels Ensenyaments de Periodisme, i de Carles Pont, cap d'estudis de la titulació.

Carles Costa, durant la seva xerrada, parlarà entre d'altres temes, de la tendència existent als programes informatius televisius del Regne Unit d'incorporar una anàlisi més personalitzada de la informació, de les funcions i tasques que exerceix un corresponsal de televisió a l'estranger o de l'actual paper de les xarxes socials en el món del Periodisme.

També va comentar diversos casos relacionats amb la deontologia periodística al Regne Unit, com ara els escàndols que els darrers anys han envoltat diferents mitjans de comunicació propietat del magnat australià Rupper Murdoch, o les polèmiques fotografies publicades del príncep Guillem.

Periodista dins els mitjans audiovisuals

D'esquerra a dreta: Carles Costa, Carles Pont i Carles SinglaCarles Costa (Barcelona, 1975) ha desenvolupat la seva trajectòria profesional bàsicament en mitjans audiovisuals. Als seus inicis, va compaginar diferents tasques de redactor als serveis informatius de Telecinco, a RNE, al programa La Escalera Mecánica de TVE, dirigit per Jordi González, o a l'espai radiofònic La radio de Julia, presentat per Julia Otero a Onda Cero.

L'any 2001 inicia la seva relació professional amb TV3, dins el programa En directe, en el qual s'hi manté tres temporades com a reporter i una quarta com a editor. L'any 2004 s'incorpora a la redacció d'informatius de TV3, on fa de reporter per a la secció de Societat.

L'agost de 2005 comença la seva etapa com a corresponsal de TV3 a París, que enllaça a partir de gener del 2011 a la ciutat de Londres. Ha col·laborat amb algun mitjà francès, bàsicament cadenes de televisió, com ara La Chaîne ParlamentaireLCI o la cadena de televisió del diari Le Nouvel Observateur.