Vés enrere 09-02-23: Aula Oberta. Periodismo constructivo y de soluciones a càrrec d'Alfredo Casares

19.01.2023

9 de febrer del 2023

Auditori - Campus del Poblenou - Universitat Pompeu Fabra

@comunicacioUPF

@comunicacioupf

Presentació i benvinguda

A càrrec de Marcel Mauri
Director dels Estudis de Periodisme de la Facultat de Comunicació de la UPF

Conferència

• Periodismo constructivo y de soluciones
    A càrrec d'Alfredo Casares
    Director de l'Instituto de Periodismo Constructivo y de Soluciones

Debat

• Taula rodona i debat amb els assistents. Hi participen, a banda del conferenciant, Cristina Garde i Roger Cassany, professors del Grau en Periodisme. Modera: Marcel Mauri, director dels Estudis de Periodisme.

Presentació de la sessió

La sessió presentarà el periodisme constructiu i de solucions com una forma complementària de mirar la realitat i de contar-la. A més de denunciar i buscar culpables, necessitem un periodisme que investigui amb rigor iniciatives que intenten resoldre desafiaments socials, els doni la visibilitat que mereixen i ajudi els ciutadans a involucrar-se en l'acció social.

Per mitjà d'una exposició i casos pràctics, abordarem les raons per les quals és important practicar-ho, els beneficis que proporciona, la tendència internacional que el recolza i pautes per posar-lo en marxa.

Alfredo Casares és periodista, fundador i director de l'Institut de Periodisme Constructiu, una organització que té com a propòsit impulsar un periodisme orientat a les solucions i que afavoreixi el diàleg social. Alfredo ha estat escollit Solutions Journalism Network Lede Fellow 2021 i Acumen Fellow 2020 per a la transformació social. És autor del llibre "L'hora del periodisme constructiu” (Eunsa, 2021).

Llicenciat en Periodisme, màster en Direcció d'Empreses i AMP d'alta direcció per l'Institut d'Empresa, ha dirigit projectes que han rebut una desena de premis nacionals i internacionals. Ha treballat a The Miami Herald, a El Corte Inglés ia Diario de Navarra, on el 2013 va fundar el primer laboratori d'innovació en un diari a Espanya. Com a director de l'Institut de Periodisme Constructiu exerceix com a consultor de mitjans, formador i mentor de directius i periodistes, així com ponent i professor a universitats i escoles de negocis.

www.periodismoconstructivo.com