Vés enrere Trobada d'agregats interins de les universitats publiques catalanes

Trobada d'agregats interins de les universitats publiques catalanes

El passat 17 d’octubre es va celebrar una trobada de professors agregats interins de les universitats públiques catalanes per tal de posar en comú els problemes que afecten el col·lectiu i fer avançar les reivindicacions i les negociacions de forma conjunta.

En aquesta es va acordar defensar davant les universitats i la Generalitat els punts següents:

• Consolidar les places d’agregats interins a través de la convocatòria de places d'agregat i places de titular.

El proper 12 de desembre es farà una nova reunió per discutir com vehicular aquestes demandes.

21.10.2016

El passat 17 d’octubre es va celebrar una trobada de professors agregats interins de les universitats públiques catalanes per tal de posar en comú els problemes que afecten el col·lectiu i fer avançar les reivindicacions i les negociacions de forma conjunta. A la reunió hi van participar professors de la UAB, UPC, UPF i UdG.

• Consolidar les places d’agregats interins a través de la convocatòria de places d'agregat i places de titular. En aquest sentit es va criticar que en moltes universitat catalanes no es convoquin noves places d'agregat des de fa anys, així com l’ús que algunes universitats (entre elles la UPF) fan del programa Serra Húnter per consolidar el seu professorat. També es va acordar que calia reivindicar a la Generalitat que es permeti a les universitats convocar places de titular, donat que en molts casos el percentatge de PDI funcionaris està per sota del que dicta la LOU.
  • Aconseguir que els agregats internis tinguin els mateixos drets que els professors agregats en reconeixement de mèrits investigadors. Així, es va acordar reivindicar que els agregats interins també tinguin dret al complement salarial derivat del reconeixement de trams de recerca.

Es planteja vehicular aquestes demanes a través d'una carta oberta, mobilitzacions d'agregats interins i aconseguir visibilitat en la premsa.

El proper 12 de desembre es farà una nova reunió per discutir el següents passos a seguir.