Vés enrere [Comunicat CCOO]: CCOO exigeix oferta pública d’ocupació i indemnització per finalització de contracte laboral o cessament d’interinatge

Comunicat de CCOO sobre les implicacions de la sentència del Tribunal Europeu de Justícia sobre l'equiparació dels contractes temporals i fixes en relació a la situció del personal de les universitats (PAS i PDI) i inici de la campanya #ReclamacióTemporals.
13.10.2016

Comunicat de CCOO sobre les implicacions de la sentència del Tribunal Europeu de Justícia sobre l'equiparació dels contractes temporals i fixes en relació a la situció del personal de les universitats (PAS i PDI) i inici de la campanya #ReclamacióTemporals:

La UE ens dóna la raó: CCOO exigeix oferta pública d’ocupació i indemnització per finalització de contracte laboral o cessament d’interinatge

Dues sentències recents del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) dictaminen que no poden cobrir-se places estructurals amb personal laboral temporal o interí i que tot el personal temporal té dret a la mateixa indemnització que el personal indefinit.

En l’àmbit de les universitats públiques afecta tant a PAS (reforços, substitucions, vacants, obra o servei, nomenament per programes, ...), com a PDI (professorat associat, lectors, ...), i encara que hi hagi renovacions de contractes de personal laboral temporal o de personal funcionari interí.

Davant d’aquesta situació, CCOO continuarem exigint la creació d’ocupació pública i la reducció de la precarietat laboral en els Serveis Públics. Tanmateix, posem en marxa la campanya #ReclamacióTemporals per facilitar l’articulació de reclamacions legals a les que puguin donar lloc les sentències europees.

CCOO exigim la reunió immediata de les meses negociadores de la Funció Pública i de la Mesa
d’Universitats per aconseguir:
  • La convocatòria urgent d’Oferta d’Ocupació Publica per acabar amb l’ocupació temporal.
  • El reconeixement del temps de treball com a personal laboral o interí en els processos selectius.
  • L’adaptació a la normativa laboral europea.
  • El reconeixement del dret a indemnització del personal interí i laboral equiparant-la a la del personal indefinit.
  • L’estabilitat del personal laboral temporal i de l’interí.
A nivell individual, CCOO estem recollint les diverses situacions personals per tal que el nostre Gabinet Jurídic analitzi la viabilitat d’interposar demandes. Si creus que pots estar afectat, pots posar-te en contacte amb els delegats sindicals de CCOO o bé mitjançant el següent formulari online (bit.ly/IndemnitzacionsTemporals) perquè t’informem sense cap altre compromís per part teva.

En el moment en què el nostre Gabinet Jurídic estudiï el teu cas i estigui clara la viabilitat jurídica del teu cas, ens posarem en contacte amb tu per recollir la documentació necessària i informar-te de les condicions econòmiques del procés jurídic. S’ha de tenir en compte que la legislació aplicable i la forma de reclamació és diferent pel personal laboral i l’interí. En el cas del personal laboral la via jurídica és la Social i en el del personal interí, la del Contenciós-Administratiu, més lenta i costosa.

Si tens dubtes sobre si el teu contracte és regular o irregular, omple igualment el formulari i el nostre gabinet jurídic estudiarà quina és l’acció legal que s’escau

Aquestes sentències donen la raó al què sempre hem demanat des de CCOO:
  • No es poden cobrir necessitats permanents amb ocupació temporal.
  • Cal acabar amb les prohibicions introduïdes als Pressupostos que no permeten o limiten l’Oferta d’ocupació Pública, incomplint l’EBEP.
  • Les places estructurals han de ser cobertes per personal indefinit laboral o funcionari.
  • Les Lleis pressupostàries no poden utilitzar-se per destruir i precaritzar l’Ocupació Pública.

D’on vénen les sentències?

Es tracta d’unes sentències prejudicials del Tribunal de Justícia de la UE (TJUE), que s’han formulat a petició de tribunals espanyols. El TJUE ha dictaminat en funció de la Directiva 1999/70, que va ser fruit de la negociació col·lectiva europea, concretament de l’Acord Marc sobre el treball de durada determinada, subscrit per la Confederació Europea de Sindicats (CES, a la què pertany CCOO) i les organitzacions empresarials europees. Des de CCOO estem convençuts que aquest cas és una nova mostra de la utilitat dels grans sindicats.

Font: Comunicat de CCOO