Vés enrere Signa per aturar la pròrroga del Pla Serra Hunter (CCOO)

Signa per aturar la pròrroga del Pla Serra Hunter (CCOO)

04.10.2016

A tot el personal PDI de les universitats públiques catalanes

DEMANEM LA VOSTRA FIRMA PER ATURAR LA PRÒRROGA DEL PLA SERRA HÚNTER QUE ES PRETÉN PRORROGAR FINS L’ANY 2030.

Companys i companyes,

Fa molt de temps que des de CCOO critiquem el programa Serra Húnter. Les raons de la nostra crítica són entre d’altres:

• Aquest Pla suposa una greu afectació al dret constitucional a l’Autonomia Universitària, en concret a la seva vesant referida a la selecció, formació i promoció del personal docent i investigador com a expressió del seu autogovern.
  • En els darrers anys aquest Pla s’ha imposat a les Universitats Públiques en el marc d’un context de crisis econòmica mitjançant l’escanyament pressupostari executat per la Generalitat de Catalunya.
  • La gestió d’aquest Pla suposa una gran despesa de fons públics, del tot innecessària. A més, la ineficiència del programa fa que es provoquin endarreriments, en alguns casos de més de dos anys, des de la convocatòria de les places fins la celebració del concurs.
  • Aquest Pla presenta unes mancances jurídiques evidents i, en molts aspectes, no respecta el marc normatiu del conveni col·lectiu de les Universitats Públiques Catalanes.
  • El programa on només es valora ell currículum de recerca dels candidats, no garanteix la idoneïtat docent del professorat seleccionat.

La Generalitat pretén sota l’aparença del Pla Serra Húnter obviar les necessitats reals de docència i de recerca de les Universitats Públiques, així como la creixent precarietat de les condicions de treball del Personal Docent i Investigador en totes les vessants de la seva funció (docència, recerca i gestió).

Pensem que cal utilitzar altres vies molt més profitoses per impulsar la internalització. Vies que siguin més coherents amb el disseny del model de professorat català. Hores d’ara, la utilització del programa Serra Húnter no ajuda a enfortir el model de professorat català. És més una disfunció que un instrument útil al servei de la qualitat del sistema universitari públic.

Des de CCOO  demanem l’aturada d’aquest projecte i, per tot això, emplacem a tota la comunitat universitària a adherir-se a aquest document i molt especialment ens dirigim personalment als membres dels equips rectorals perquè donin suport a aquesta iniciativa.

Ben cordialment,

CCOO Universitats