Vés enrere Manel Jiménez investiga a l'EUA com promoure el vincle entre recerca i docència a les universitats

El director del CLIK forma part del grup de treball “Building a link between research and teaching missions of the university” de la European University Association.
31.05.2017

Els dies 29, 30 i 31 de maig, Manel Jiménez va desplaçar-se fins a la Universitat Pierre et Marie Curie (París) per debatre amb experts homòlegs internacionals com construir un vincle entre recerca i docència a la universitat.

En els diversos tallers, el grup va explorar estratègies perquè la docència pugui impregnar-se més fàcilment de l’impacte i els resultats de la recerca, i va dissenyar propostes per fer que la docència reverteixi també en recerca. Els participants en el grup temàtic provenien de les universitats Humboldt de Berlín (Alemanya), la Universitat Pierre et Marie Curie (França), la Universitat de Sheffield (Regne Unit), la Universitat La Sapienza de Roma (Itàlia ), la Universitat Tecnològica de Silèsia (Polònia), la Universitat de Cork (Irlanda) i la Universitat de Borås (Suècia).

«La fusió ‘docència i recerca’ és clau per a la Universitat», afirma Jiménez. «Per exemple, els professors hauríem de promoure que els nostres millors estudiants accedeixin a grups d’investigació després dels seus estudis universitaris», declara el director del CLIK, que enguany ha incorporat el concepte «fusió recerca+docència» a les línies estratègiques dels ajuts PlaCLIK.

El grup de treball, que fins avui s’ha reunit a Berlín, Barcelona i París, presentarà els resultats en forma d’informe a l’European Learning & Teaching Forum, que tindrà lloc els dies 28-29 de setembre de 2017 a la Universitat Pierre et Marie Curie de París.