Vés enrere Us donem la benvinguda a la nova web del CLIK

Us donem la benvinguda a la nova web del CLIK

Amb motiu del Dia Internacional de la Creativitat i la Innovació, el CLIK (Center for Learning Innovation and Knowledge) llança nova web.
21.04.2017

L’objectiu de la nova web del CLIK és visibilitzar internacionalment les tasques d’innovació docent que el centre està desenvolupant a la UPF i promoure els diferents tipus de suport que ofereix a la comunitat universitària. La pàgina, confeccionada conjuntament entre Serveis Web i el personal del CLIK, reuneix totes les iniciatives adreçades al personal docent i investigador de la UPF d’una manera clara, moderna i en tres idiomes.

“Ara és molt més fàcil accedir a informació d’interès i consultar els progressos que estem fent en termes d’innovació docent i social, en la promoció del multilingüisme i en els programes formatius per al nostre professorat”, explica el professor Manel Jiménez i Morales, director acadèmic del CLIK. “Si un docent busca convocatòries de beques o ajuts, o nous cursos per al seu desenvolupament professional, per exemple, no li costarà gens trobar una explicació entenedora de com sol·licitar-los”. Efectivament, ajuts com el “PlaCLIK” (innovació), “Erasmus+” (mobilitat), els programes de formació per a professors o accions de suport en la creació de materials didàctics digitals, són ara molt més fàcils de localitzar.

“La feina del CQUID va ser excel·lent i amb el CLIK hem volgut fer-la créixer: acostar-nos més encara al nostre professorat i al d’altres universitats, difondre noves iniciatives, i situar la docència de la UPF al primer nivell internacional”, descriu el professor Jiménez, “això requeria canviar la manera de comunicar-nos i modificar l’arquitectura de la nostra web. Hem extret la informació important dels enllaços amagats de la Intranet i li hem donat una major visibilitat”. Amb la nova web, doncs, la formació contínua gratuïta per a professors, les convocatòries d’ajuts i beques disponibles, els últims recursos digitals en educació, o els propers congressos en innovació i llengües, són ara més a prop de l’usuari.

La web també dóna cabuda a la innovació tecnològica impulsada pel CLIK, especialment pel que fa a la producció de MOOC: “Molts professors encara no saben que poden complementar o transformar les seves assignatures en MOOC, una acció que fomentem des del CLIK a través d’assessorament pedagògic i tècnic, conjuntament amb La Factoria+”, afegeix el director del CLIK, que també és professor a la UCA de Comunicació. Ressalta que aquesta és “una manera d’obrir-nos al món i de posicionar-nos com a una universitat innovadora, que segueix les tendències educatives del moment”.

A més, la nova web del CLIK aprofita per fer públics tots els estudis i publicacions que el centre ha desenvolupat al llarg dels últims anys. “Elaborem estudis amb dades molt valuoses sobre el funcionament de la nostra universitat. A la nova web destaquem els nous paradigmes europeus sobre política lingüística, les últimes investigacions en tendències educatives i l’impacte que han generat diversos projectes universitaris entre els estudiants”, afegeix.

Una de les activitats noves del CLIK són els “assessoraments docents”, sessions de consultoria pedagògica i lingüística dissenyades per l’equip del CLIK que s’ofereixen als professors que vulguin replantejar-se la seva docència. “A través d’entrevistes personals, observació i filmació de classes o formacions en nous recursos digitals, li alleugerim al professor la tasca d’encarar-se a la docència per primer cop o de “reciclar-se” en noves metodologies docents”, explica el director del CLIK.

El CLIK s’estructura en tres àmbits: “Formació, coneixement i aprenentatge”; “Innovació docent” i “Multilingüisme”. De moment, els dos primers ja tenen un espai dins la nova web del CLIK. “L’Àmbit del Multilingüisme actualment disposa d’una web pròpia i és per això que només s’ha integrat parcialment. La idea és que formi part de la nova web del CLIK en una segona fase, com també succeirà amb la del Pla d’Acció Tutorial”, conclou.