Vés enrere La Xarxa d'Innovació Educativa impulsa un nou projecte sobre l'avaluació de l'assignatura en dues fases

El nou projecte, coordinat per la Responsable d'Innovació Educativa del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut, Elisabeth Moyano, està en fase de crida a la participació del professorat que hi estigui interessat.

12.07.2021

En què consisteix l'avaluació de l'assignatura en dues fases?

La incorporació dels exàmens en dues fases, o exàmens col·laboratius en l'àmbit universitari, permet convertir l'avaluació en una oportunitat d'aprenentatge que està en concordança amb el marc educatiu EDvolució i amb els projectes de la Xarxa d'Innovació Educativa.

En una primera fase, l’estudiant fa l’examen de manera individual i, en una segona fase, fa el mateix examen de forma col·laborativa, en grup.

Els resultats de la prova pilot aplicada al Departament de Ciències Experimentals i de la Salut evidencien que aquesta dinàmica millora les capacitats de retenció, consolidació i autocorrecció dels aprenentatges dels estudiants i els permet corregir aprenentatges erronis. Alhora, els estudiants desenvolupen habilitats de comunicació, es preparen per a la discussió reflexiva, i incrementen la competència per treballar en equip.

L’objectiu d’aquest projecte és implementar l’avaluació en dues fases a diferents estudis, i recollir dades per oferir recomanacions sobre l’experiència.

El projecte consta de 3 etapes:

Etapa 1: Formació i predisseny (setembre-octubre 2021)

Etapa 2: Implementació i recollida de dades (durant el curs 2021-2022, segons assignatura)

Etapa 3: Avaluació i difusió (3r trimestre 2021-2022)

La Xarxa d’Innovació Educativa ofereix al professorat de la UPF formació, assessorament, seguiment per desenvolupar el projecte de manera individual amb una visió grupal i fa la difusió de l'experiència.