Vés enrere El XVII Workshop sobre temes transversals per a la docència tractarà sobre la metodologia 'design thinking' aplicada a l'entorn educatiu

Què és el ‘design thinking’? Per què tothom en parla? És una manera de malgastar post-its? És una metodologia vàlida només per a persones creatives? Com podem utilitzar-lo en entorns educatius?

12.12.2018

El design thinking és una metodologia d'innovació que va concebre i popularitzar IDEO, una empresa de disseny de Silicon Valley. Aquesta metodologia de pensament concep l’usuari com a centre de qualsevol procés i consta de 5 fases: l'empatia, la definició, la ideació, el prototipatge i la validació.

En l'entorn educatiu, el design thinking permet als docents dissenyar experiències d’aprenentatge que ajudin els estudiants a desenvolupar les habilitats i competències del segle XXI: pensament analític, innovació, aprenentatge actiu, estratègies d’aprenentatge, creativitat, originalitat i iniciativa.

Des del CLIK convidem el professorat de la UPF a participar en un taller on explicarem què és i com contextualitzar el design thinking en entorns educatius, i també oferirem eines i recursos per implementar aquesta metodologia a l'aula.

Aquest curs l’impartirà Francesc Balagué,  que és doctor en multimèdia educativa per la Universitat de Barcelona, mestre d’educació primària i  psicopedagog. Té una dilatada experiència en el camp de la docència, la formació, i la innovació educativa. És autor de diverses publicacions i manté actius diferents blogs. S’ha format en la metodologia del design thinking amb IDEO i la Interaction Design Foundation. Ha estat entrenador d’equips al grau universitari LEINN de lideratge, emprenedoria i innovació i també ha treballat com a consultor d'innovació educativa. Actualment és el director acadèmic del CIB – Culinary Institute of Barcelona, una escola de cuina, creativitat i innovació.