Vés enrere 27 professors finalitzen el Programa de Formació Inicial en Docència Universitària

El passat 3 de juliol va tenir lloc l'acte de Cloenda de la 16a edició del Programa de Formació Inicial en Docència Universitària (FIDU) . Aquest programa té com a objectiu proporcionar al professorat de la universitat formació bàsica en docència, d'acord amb els paradigmes que marca l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES).

13.07.2018

A qui va dirigit?

Està adreçat a professorat de la UPF:

• de nova incorporació, que vulgui millorar les seves estratègies docents,
  • amb contracte vigent que faci més de 2 anys que imparteix docència i que vulgui adquirir noves eines per millorar la seva qualitat docent
  • docents i investigadors de la universitat amb contracte vigent que estiguin cursant un programa de postgrau (màster, doctorat) o que s'hagin doctorat en els darrers tres anys.

Com s’estructura?

Aquest curs acadèmic s'han ofert tres itineraris formatius: dos semi presencials i en llengua catalana  (amb onze participants) i un en línia i en llengua anglesa  (amb setze participants).

• Itineraris A i B: Són semipresencials i es fan al llarg de tot el curs acadèmic, al campus de la Ciutadella. S’imparteixen en català i castellà i consten de 170 i 80 hores respectivament.
  • Itinerari C: Formació en línia (a través de l’Aula Global) que comença el mes de gener i acaba a finals de juny. Té una durada de 25 hores i es cursa íntegrament en anglès.

Quins són els continguts?

El FIDU, en tots els seus itineraris inclou sessions presencials i no presencials sobre continguts relacionats amb la docència, l’enregistrament d'una classe amb el feedback posterior, un treball individual sobre aspectes docents i un eportafoli final a mode de reflexió i que permeti evidenciar els aprenentatges assolits al llarg de la formació.

El passat dimarts 3 de juliol es va celebrar l'acte de cloenda de la 16a. edició d'aquest programa amb el lliurament de certificats del curs i una visita guiada pel patrimoni artístic de la Universitat, iniciant la visita guiada a la Sala de Reflexió Antoni Tàpies, posteriorment visitant la biblioteca del dipòsit de les aigües i finalitzant amb un còctel de comiat amb una sessió de networking entre els participants de tots els itineraris formatius i el CLIK com a coordinador del programa.

El proper mes d’octubre obrirem les inscripcions per al curs vinent. Estigueu atents a la web del CLIK i a les xarxes socials!