Vés enrere Projecte USVreact, "Violències sexuals a la universitat"

Projecte USVreact, "Violències sexuals a la universitat"

El CLIK i la Unitat d'Igualtat  de la UPF organitzen el curs "Violències sexuals a la universitat: reconèixer, acompanyar i repensar estratègies de resposta", dins el marc del projecte europeu USVreact.

10.11.2017

EL projecte de recerca USVreact està coordinat per la universitat Brunel de Londres. Compta amb la participació de set socis de diversos països europeus i amb la col·laboració de set universitats, entre les quals hi ha la UPF.

El projecte  té com a objectiu dissenyar models formatius dirigits a facilitar que el personal universitari sàpiga reconèixer i donar una primera resposta davant de situacions de violència sexual.

En aquest marc, el passat​ el dia 24 d’octubre la UPF va organitzar ​i impartir ​el curs "Violències sexuals a la universitat: reconèixer, acompanyar i repensar estratègies de resposta" conjuntament entre la Unitat d'Igualtat i ​el Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement (CLIK), al que van assistir 10 participants. L'acció formativa s'adreçava als responsables de coordinar les tutories i a personal de serveis de les diferents UGA's de la universitat. ​

​La metodologia del curs ​s'ha ​basa​t​ en la reflexió, els casos pràctics i dinàmiques actives. Tots els participants han tingut l’oportuntiat d’identificar i aplicar el protocol a partir de contextos d’aprenentatge.

La UPF compta amb un Protocol per a estudiants i un per a PAS i PDI per a la prevenció, detecció i actuació davant la violència masclista.