Vés enrere La UPF supera la mitjana de les universitats d’Europa en producció de MOOC

La UPF supera la mitjana de les universitats d’Europa en producció de MOOC

La majoria de les universitats europees sol oferir entre 10 i 15 cursos mentre que la UPF compta amb 20.
18.10.2017

El passat 10 i 11 d’octubre el CLIK va assistir al FutureLearn Partners Forum de Londres, un esdeveniment orientat a ajudar les universitats internacionals a definir l’estratègia en educació digital i promoure l’aprenentatge a través de MOOC, els ja coneguts cursos massius oberts en línia.

Al llarg de dos dies FutureLearn, la plataforma britànica de cursos en línia número 1 a Europa, va oferir una extensa formació en màrqueting, relacions públiques, comunicació i ús de la plataforma que resumia les claus de l’èxit de l’educació digital. A la jornada hi van asistir més de 100 universitats britàniques, europees, nord-americanes i australianes totes elles amb cursos MOOC a FutureLearn. Durant les ponències va quedar palès que les universitats mitjanes com la UPF solen disposar d’un equip especialitzat per a MOOC i que compten amb una mitjana de 10-15 MOOC publicats. A dia d’avui, la UPF ofereix 20 MOOC, superant així la mitjana.

“El triomf de l’educació en línia passa per combinar bons continguts, una dinamització àgil i una interfície fresca”, afirmava Nigel Smith, cap de continguts de FutureLearn. Actualment, la plataforma digital allotja més de 100 cursos (8 de la UPF) i té registrats més de  6.816.666 d’usuaris.

“Primer de tot, cal elaborar una bona estratègia de màrqueting i reflexionar bé els canals de comunicació on promoure el MOOC”, explicava Matt Walton, cap de producte de FutureLearn. De fet, es tracta de fidelitzar els propis professors que han elaborat el MOOC perquè ells mateixos siguin prescriptors dels seus continguts. Això es pot aconseguir amb una bona campanya de comunicació amb articles a la premsa, anuncis a institucions afins als continguts del MOOC, o generant “soroll social” per part d’influencers.

“Efectivament, l’ús de les xarxes socials és clau a l’hora de promocionar els cursos en línia”, aconsellava l’equip de producció de MOOC de la Universitat d’Exeter (Anglaterra). “En el cas del nostre MOOC més exitós, Who made my clothes?, Instagram va ser decisiu per captar l’atenció del públic més jove”. Institucions de caire ben diferents com la Monash University, la Girls’ Day School Trust, la Raspberry Pi Foundation, el Royal Observatory Greenwich, l’associació Health Education England, el Parlament britànic o la Universitat de Bath també van intercanviar experiències l’èxit dels seus programes educatius en línia.

Actualment, la UPF ja registra més de 200.000 usuaris. Els cursos en línia estan allotjats en diverses plataformes (FutureLearn, Coursera, MiriadaX, i P2P i Kadenze) i s’ofereixen en els tres idiomes de la universitat.

Grava un MOOC a la UPF