Vés enrere Obert el termini per presentar-se com a estudiants voluntaris del projecte Horitzons

El termini de presentació de candidatures estarà obert fins el 20 d'octubre del 2017
06.10.2017

El Projecte Horitzons té com a objectiu ajudar a construir referents universitaris per a estudiants de batxillerat que no han comptat amb persones amb estudis superiors al seu entorn més proper.

Cada any, el Projecte Horitzons selecciona una sèrie d’estudiants de la UPF que durant un any acadèmic visiten els instituts participants amb l’objectiu de facilitar als estudiants de secundària uns referents propers i algunes estratègies universitàries sobre què suposa estudiar a la universitat i com fer-ho.

Quin és el paper dels voluntaris UPF i quins compromisos adquireixen?

Els principals compromisos que adquireixen els estudiants de la UPF que participen al projecte són:
  • Assistència a la formació prèvia a la UPF.
  • Preparació de les sessions que imparteixen als Instituts.
  • Realització de les sessions amb estudiants als Instituts en l'horari que estableixi cada centre (una hora setmanal durant 8 sessions).
  • Informació als equips de direcció i tutories dels Instituts de qualsevol imprevist abans o durant la realització de les sessions programades.
  • Coordinació amb l'equip tècnic de la UPF que gestiona el projecte en les fases de planificació i seguiment del mateix.
  • Avaluació en equip durant el desenvolupament del projecte.
  • Col·laboració en l'organització i desenvolupament de la visita final a la UPF dels estudiants dels Instituts.
  • Avaluació individual en finalitzar el projecte.

Quins instituts hi participen?

A l'edició 2017-18, aquest projecte de desenvolupament competencial adreçat a alumnat de primer de batxillerat es durà a terme a tres Instituts de Barcelona:
  • Institut Milà i Fontanals
  • Institut Pau Claris
  • Institut Joan Salvat-Papasseit
  • Institut Miquel Tarradell

El Projecte Horitzons està liderat pel Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement (CLIK), la Biblioteca i Informàtica (CRAI) i el Servei d'Atenció a la Comunitat Universitària (SACU) i hi col·labora professorat de les Unitats de Coordinació Acadèmica d'Economia i Empresa i de Ciències Polítiques i Socials.