Vés enrere ChatGPT i altres eines d'IA: com fer-ne ús a la docència?

ChatGPT i altres eines d'IA: com fer-ne ús a la docència?

Aquest curs introdueix a les eines d'IA generativa i quin ús se’n pot fer a l’aula.

22.02.2023

Impartit per: Davinia Hernández-Leo i Frederic Guerrero Solè.
Curs presencial. Es pot assistir a una o a les dues sessions.
Material: es recomana visualitzar aquest material abans del curs.

L’objectiu del curs és reflexionar sobre el paper de les eines d’IA generativa en la millora de l’aprenentatge de l’estudiant, considerant també l’estat de la qüestió pel que fa possibilitats de detecció i reflexionant sobre els sistemes d’avaluació. Aquesta és una iniciativa conjunta del Laboratori d’aprenentatge, el CLIK i la Factoria.

Sessió 1: IA Generativa. ChatGPT i altres eines d'IA

25 d'abril del 2023, de 12:30h a 14:00 h. Aula 52.321 (Campus del Poblenou)

Aquesta sessió fa una introducció sobre què és i com funciona el ChatGPT i altres eines d'IA generativa (inclosos text-a-text i text-a-imatge).
Debat sobre el potencial per dissenyar tasques que milloren les possibilitats de l’aprenentatge de l’estudiant i els desafiaments derivats.
Estat de la qüestió pel que fa a possibilitats de detecció.
Aspectes ètics.

Sessió 2: Aplicacions de la IA generativa per a utilitzar a l’aula i reflexió sobre l’avaluació

3 de maig del 2023, de 12:30h a 14:00h. Aula 52.321 (Campus del Poblenou)

Aquesta sessió es centra en:

• L'anàlisi d'exemples en què les eines d'IA generativa poden oferir possibilitats per al disseny de noves propostes didàctiques a l’aula, incorporant aquestes eines per a millorar l’aprenentatge de l’estudiantat. Pot incentivar la creativitat? Es pot aprendre millor? Fomenta el pensament crític? Per a quins tipus de tasques hem de controlar-ne l’ús?
  • Les implicacions en els sistemes d’avaluació. Revisió i discussió de propostes.

Material per treballar abans de les sessions:

04. Educació de qualitat