Vés enrere Presentació de l'Observatori Iberoamericà sobre SST i del primer informe - Excés de mortalitat el 2020.

29 d'abril de 2021.  Presentació de l'Observatori Iberoamericà sobre Seguretat i Salut en el Treball i l'informe - "Excés de mortalitat el 2020 per totes les causes en la població en edat de treballar en països Iberoamericans". Amb la intervenció de la Dra. Gina Magnolia Riaño Baró, secretària general de l'Organització Iberoamericana de Seguretat Social (OISS); l'Il·lm. Sr. Carles Arranz Cordero, director de l'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball (INSST) d'Espanya; la Sra. María Luz Vega Ruiz, consellera principal d'el Departament de Recerca de l'OIT (Suïssa) i el Dr. Fernando G. Benavides, investigador sènior del Centre d'Investigació en Salut Laboral (CISAL) de la Universitat Pompeu Fabra
30.04.2021

La Secretària General, Dra Gina Magnolia Riaño, de l'Organització Iberoamericana de Seguretat Social (OISS) va presentar ahir l'Observatori Iberoamericà de Seguretat i Salut en el Treball (Observatori ISST), juntament amb les institucions promotores de el projecte, l'Institut Nacional de Seguretat i salut en el Treball d'Espanya, representada pel seu director, Sr Carlos Arranz, l'Oficina d'Espanya de l'Organització Internacional del Treball, representada per la consellera principal del seu Departament de Recerca a Ginebra, Sra. María Luz Vega, i el Centre de investigació en Salut Laboral (CiSAL) de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, ​​representat pel professor Fernando G. Benavides, director científic de l'Observatori ISST.

La OISS que presideix el Consell Rector de l'Observatori ISST convidarà a participar-hi a les altres institucions que formen part de l'Organització. Això crearà la sinergia necessària perquè l'Observatori pugui generar informació útil a partir de les dades ja existents, a través de registres administratius o enquestes nacionals o internacionals. Els estudis i informes que vagi elaborant l'Observatori ISST seran de gran ajuda en el seguiment de l'Estratègia de Seguretat i Salut en el Treball 2020-2023 de la OISS.

En el seu primer informe, de què es va presentar ahir un avanç, es confirma l'impacte de la pandèmia per la COVID-19 a la població en edat de treballar (entre 16 i 69 anys), estimant-se en els vuit països que han participat fins ara en l'estudi (Brasil, Xile, Colòmbia, Costa Rica, Cuba, Espanya, Perú i Portugal) que per cada mort en aquest grup d'edat s'estan perdent 10 anys de vida laboral activa, el que sens dubte repercutirà en la sostenibilitat dels sistemes de protecció social. Les diferències observades entre països han de ser analitzades en relació a la despesa social i en salut, així com a la vulnerabilitat que representen les altes taxes d'ocupació informal. El Comitè científic que es crearà en els propers mesos contribuirà a continuar amb aquest estudis i altres que s'iniciaran d'acord a el pla de treball de l'Observatori ISST per 2021.

Veure programa

Informació sobre el Seminari web