Vés enrere Cardiopatia isquèmica, demències i ictus se situen com les principals causes de mort a Espanya

L'Estudi de la Càrrega de Malalties a Espanya mostra una disminució substancial en les defuncions per accidents de trànsit i diabetis i una caiguda marcada del tabaquisme.

26.07.2018

Barcelona, 26 de juliol de 2018.- L'any 2016 es van produir a Espanya 418.516 morts, el 80% de les quals es va donar en persones de 70 anys o més. El 92,8% de les morts esdevingudes va ser degut a malalties no transmissibles, mentre que el 3,6% va ser a causa d'accidents i el 3,5% a malalties transmissibles. Així ho revela l'Estudi de la Càrrega de Malalties a Espanya (GBD, per les sigles en anglès), que ha estat publicat a la revista Medicina Clínica. En la versió espanyola de l'estudi han participat 23 centres, sota la coordinació d'investigadors de la Universitat Autònoma de Madrid, l'Hospital la Princesa i l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), un centre impulsat per la Fundació Bancària "la Caixa" .

veure nota de premsa completa

Referència

Joan B. Soriano, David Rojas-Rueda, Jordi Alonso, Josep M. Antó, Pere-Joan Cardona, et al. La carga de enfermedad en España: resultados del Estudio de la Carga Global de las Enfermedades 2016. Medicina Clínica. 2018 Jul 20. pii: S0025-7753(18)30331-2. doi: 10.1016/j.medcli.2018.05.011. [Epub ahead of print]