Vés enrere Santiago Fillol en el congrés internacional LASA 2018

Santiago Fillol en el congrés internacional LASA 2018

Santiago Fillol participa al congrés internacional LASA 2018 amb una ponència sobre Zama de Lucrecia Martel.

14.06.2018

El congrés internacional LASA, dedicat a la difusió i discussió dels estudis llatinoamericans, s'ha celebrat aquest mateix any a Barcelona, ​​consagrant les seves ponències a la temàtica general "Estudis Llatinoamericans en un Món Globalitzat". Des d'aquest marc comú, el congrés ha ofert visions sobre la percepció de l'Amèrica Llatina des de diverses regions i sobre com els estudis llatinoamericans aconsegueixen contribuir de manera activa a la comprensió de processos i problemes comparables, arreu del món. En suma, posar en valor el paradigma històric i social de l'Amèrica Llatina com parangó comparatiu de diverses problemàtiques actuals, més enllà d'un àmbit regional concret, com el desenvolupament de les democràcies, l'exportació de recursos, la migració i els exilis polítics o fenòmens com ara el populisme o l'autoritarisme en les seves diferents formes.

Dins de l'àrea que s'ocupa dels Estudis cinematogràfics, coordinada per Michael Lazzara (University of California, Davis) i Pablo Pedres (Universitat de Buenos Aires, Consell Nacional d'Investigacions Científiques i Tècniques i Universitat Nacional de les Arts) va tenir lloc la ponència " cròniques d'índies. Biblioteques mixtes en l'adaptació cinematogràfica de "Zama" de Lucrecia Martel ", portada a terme per Santiago Fillol el Dissabte 26 de Maig, al costat de Nora Catelli i Annaliza Mirizio.

Partint de la novel·la d'Antonio Di Benedetto, i atenent a les marques distintives que introdueix Lucrecia Martel en la seva adaptació, Santiago Fillol realitza un recorregut per les formes canòniques en què les Cròniques d'índies i la trobada amb l'alteritat han estat llegides pel cinema , per tal de recalar a Zama i discutir de quina manera es concreta aquest diàleg en el film de Martel.