Vés enrere Glòria Salvadó-Corretger i Fran Benavente publiquen article sobre ‘Westworld’ a Television & New Media

L’estudi proposa mecanismes per a una classificació de “faules sobre el temps” a l’àmbit televisiu i analitza una sèrie de recursos narratius i estructurals centrats en el temps i en la identitat

09.01.2020

Els professors del grup d’investigació CINEMA Glòria Salvadó-Corretger i Fran Benavente van publicar l’article  “Time to Dream, Time to Remember: Patterns of Time and Metaphysics in Westworld” a la revista acadèmica Television & New Media, de SAGE Publications.

Amb la ficció televisiva Westworld (2016-) com a objecte d’estudi, els investigadors van analitzar els mecanismes narratius i de posta en escena del que denominen “faules sobre el temps”, un concepte que adopten de les consideracions de Paul Ricoeur. A l’article, Westworld és identificada com un exemple paradigmàtic d’aquesta classificació, ja que destaca qüestions de temps i identitat a través de recursos com ara la confusió entre la realitat i els somnis, la construcció de personatges a través de diferents identitats temporals i la importància del record a l’hora de diferenciar entre la realitat i el món dels somnis.

Westworld, creada per Jonathan Nolan i Lisa Joy i produïda per HBO, es desenvolupa en un parc temàtic homònim ambientat a l’antic American West, on els visitants poden portar endavant les seves fantasies sense represàlies dels hosts, uns androides que habiten aquell entorn. A través d’una estructura temporal laberíntica, la ficció permet ser experimentada com un joc on l’espectador ha de trobar respostes a qüestions d’identitat que s’estenen al llarg de les temporades.