Vés enrere "Juventud y Cine", d’Alejandro Ventura, amb presentació doble a TNR i esdeveniment especial

Totes dues activitats es realitzaran el dijous 10 d’octubre

08.10.2019

Per al docent i programador Alejandro Ventura existeix una línia que uneix pel·lícules aparentment tan diferents com Rebel sense causa (1955) i Trainspotting (1996). Mentre que la primera retrata la irrupció juvenil els anys cinquanta, els conflictes morals i els enfrontaments generacionals de l’època, la segona ens revela el cinisme juvenil d’un grup d’addictes a l’heroïna a un Edimburg decadent, totes dues col·locant les vicissituds d’adolescents i adults joves al centre de les trames.

A través del seu flamant llibre Juventud y Cine, Ventura, doctor en Comunicació per la Universitat Pompeu Fabra, identifica les diferents cares del “ser jove” al llarg de la història del cinema i els canvis actitudinals que han caracteritzat els joves durant els últims seixanta anys. Juventud y Cine, que adapta la tesi doctoral de Ventura com a doctorand del grup CINEMA i s’integra a la col·lecció “Biblioteca d’Infància i Joventut” tindrà una primera presentació el dijous 10 d’octubre com a part de la primera Taula de Nova Recerca (TNR) UPF del curs 2019-2020.

A més, una segona presentació es realitzarà a les 19.00 a Espai Contrabandos (C/ de la Junta de Comerç, 20), també comptarà amb la participació dels professors de la UPF Xavier Pérez, prologuista del llibre, Carles Feixa, director de la col·lecció “Biblioteca d’Infància i Joventut” i Carlos Losilla, crític de cinema.

El primer esdeveniment, de 13.00 a 16.00 a la sala 55.410 de l’Edifici Tànger, inclourà les presentacions “Els joves a la pantalla gran”. a càrrec del professor Pérez, “Joventut i cinema: dels joves rebels als joves virtuals”, de Ventura, “Joves i sèries televisives: de Física y Química a The Wire, de María José Masanet, professora lectora en Comunicació a la UB i membre del grup UPF MEDIUM, i “Cinema i bandes juvenils al projecte TRANSGANG”, a càrrec de Margot Mecca, professora associada de geografia a la UAB i investigadora del projecte TRANSGANG.