Primer congrés internacional "Mutacions del gest al cinema europeu"

DEL 31 DE MAIG AL 2 DE JUNY DE 2012
UNIVERSITAT POMPEU FABRA (UPF) / BARCELONA

ORGANITZAT PER LA UNIVERSITAT POMPEU FABRA - GRUP CINEMA

I Congrés Interncaional Mutacions del Gest al Cinema Europeu

Calendari de comunicacions

El I Congrés Internacional Mutacions del Gest al Cinema Europeu, que tindrà lloc del 31 de maig al 2 de juny de 2012, vol interrogar les imatges del cinema contemporani europeu a partir de la supervivència del gest. Existeixen uns gests contemporanis del cinema europeu? Quin és el seu vincle amb la tradició, tant del cinema europeu com del cinema clàssic nord-americà? Com plantegen els diferents cinemes europeus la relació entre el cineasta i l'actor en la creació d'aquesta gestualitat contemporània? És possible reconèixer un horitzó imaginari europeu comú a partir dels seus gests? Durant tres dies, s'obre la possibilitat no només de debatre entorn d'aquestes i altres línies de treball entorn del gest al costat d'alguns teòrics i pensadors fonamentals, sinó també de plantejar l'experiència d'un taller on es comptarà amb la presència de diversos cineastes, actors i muntadors. Entre els teòrics confirmats fins al moment es troben Oksana Bulgakova i Victor Stoichita.

Volem que aquest congrés esdevingui un punt de referència per a tots nosaltres i per a la recerca sobre el cinema europeu en general, així que us convidem a que ens envieu, abans del 30 de març, les vostres propostes de comunicació per a 25-30 minuts a la direcció que ara us apuntem. La resolució de les propostes acceptades es farà pública el 12 d'abril.

Us preguem que adjunteu un resum d'una extensió no superior a una pàgina, on sobretot partiu de la invocació d'una imatge o un seguit d'imatges d'un gest que us sembli particularment significatiu en la filmografia europea recent. Quant a l'idioma, les propostes, així com les comunicacions definitives, poden ser en anglès, francès, castellà, català o italià.

Després del congrés, es publicaran les Actes amb totes les comunicacions acceptades, que tindran el seu corresponent ISBN.

EL CONGRÉS ESTÀ DIRIGIT A:

• Estudiants i llicenciats universitaris
  • Estudiants de Màster i Doctorat
  • Investigadors en el camp de la comunicació i l'estètica audiovisual
  • Professors universitaris i no universitaris
  • Professionals de la indústria audiovisual

Si us plau, envieu les vostres propostes fins al 30 de març de 2012 a [email protected] & [email protected]

REQUERIMENTS:

Breu curriculum vitae, direcció, correu electrònic i telèfon de contacte.

ORGANITZAT PER:

• Grup CINEMA (Col·lectiu d'Investigació Estètica dels Mitjans Audiovisuals)
  • Universitat Pompeu Fabra, Barelona (Departament de Comunicació)

COMITÈ CIENTÍFIC:

• Dr. Alain Bergala, La Fémis
  • Dr. Nicole Brenez, Université Sorbonne Nouvelle Paris III
  • Dr. Xavier Antich, Universitat de Girona
  • Dr. Raffaele Pinto, Universitat de Barcelona
  • Dr. Gino Frezza, Università degli Studi di Salerno
  • Dr. Jordi Balló, Universitat Pompeu Fabra - Director del Màster de Documental de la UPF
  • Dr. Alejandro Montiel, Universidad Politécnica de Valencia

DATES IMPORTANTS:

• 30 de març: límit per al lliurament de propostes.
  • 12 d'abril: comunicació d'acceptació.
  • Del 31 de maig al 2 de juny: celebració del congrés.

PREU D'INSCRIPCIÓ AL CONGRÉS I CERTIFICAT D'ASSISTÈNCIA:

La quota d'inscripció de la comunicació és de 70€.

Podeu seguir totes les novetats a www.ocec.eu/congres.html i a Facebook: www.facebook.com/mutacionesdelgesto