artmite-norteamerica

Presentació

Per cinquè any consecutiu, el Museu Barbier-Mueller d'Art Precolombino de Barcelona i l'Institut Universitari de Cultura de la Universitat Pompeu Fabra organitzen la jornada "Art i Mite". Aquesta edició se centra en les cultures de la nord-oest d'Amèrica del Nord i la visió que s'ha tingut d'elles i del seu art des dels primers contactes amb els europeus.

Les dues conferències seran impartides pel Dr. Christian Feest, etnòleg i etnohistoriador.

El Dr. Feest ha estat professor a la Universitat J. W. Goethe de Frankfurt, director del Museu d'Etnologia de Viena i és investigador en l'Institut Frobenius. Posseeix múltiples publicacions especialitzades en les cultures natives d'Amèrica del Nord i en la formació de col·leccions del seu art a Europa i Estats Units.

1 de març

19:00 h. Inauguració

A càrrec de la Dra. Estela Ocampo, directora de l'Institut Universitari de Cultura de la Universitat Pompeu Fabra , i de la Sra. Lola Mitjans, presidenta de l'Associació d'Amics del Museu Barbier-Mueller d'Art Precolombino.

19:15 h - 20:00 h. Pobles natius de la costa nord-oest d'Amèrica del Nord

Els tlingit, haida, tsimshian, kwakiutl, nootka i els seus veïns, que viuen com a pescadors, caçadors i recol·lectors al llarg de la costa del Pacífic de la Columbia Britànica i Alaska, són ben coneguts per les seves escultures de fusta, que van des de pals totémicos fins a màscares i objectes utilitaris. La conferència se centra en la seva història, cultura i assoliments artístics.

2 de març

19:00 h. - 19:45 h. Transformacions d'una màscara nootka

Una màscara nootka de la Columbia Britànica, adquirida per un museu alemany com una màscara de Kodiak per 50 francs en 1881, es va vendre per 525.000 dòlars en una subhasta a Nova York en 1997. La biografia d'aquesta màscara permet comprendre la història de les col·leccions, el mercat de l'art i els problemes d'interpretar històricamente les obres dels nadius d'Amèrica del Nord.

Díes i Lloc

Martes 1 y miércoles 2 de marzo de 2011,  19.00 h

Auditorio Mercè Rodoreda
Campus de la Ciutadella. Universitat Pompeu Fabra.
C/ Ramon Trias Fargas, 25-27, 08005 Barcelona
Metro L4 Vila Olímpica