Els estudiants formem part de molts dels òrgans de govern de la Universitat Pompeu Fabra: el Consell Social; el Consell de Govern; el Claustre; les comissions d'estudiants, d'ensenyament, d'ordenació acadèmica i d'altres; les juntes de centre i d'estudi; els consells de departament... Contribuir activament a la vida universitària és molt important per a tu i, sens dubte, també per a la UPF.

D'altra banda, com a estudiant de la UPF també et correspon participar en tots els processos electorals que tinguin lloc a la UPF, i et cal saber que pots formar part de les diferents juntes electorals universitàries: de la universitat, de centre o estudi, de departament o d'institut universitari. També has de saber que pots ser designat membre d'una mesa electoral i que aquest càrrec és obligatori, llevat causa justificada.