Vés enrere CCOO reclama a les universitats públiques de Catalunya i l'AQU l'equiparació entre el PDI temporal i permanent en l'avaluació dels mèrits docents (quinquennis) i mèrits de recerca (sexennis).

05.02.2021

Una recent sentència de la Sala social del Tribunal Suprem (TS) de 10 de desembre de 2020, ha confirmat la sentència guanyada per CCOO i dictada pel Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) de 8 d'octubre de 2018. En ella, es reconeix “al personal laboral temporal el dret a sol·licitar l'avaluació de mèrits docents en els mateixos termes que el personal docent investigador laboral permanent sempre que concorri l'element temporal exigit en les normes de desenvolupament del referit complement.”

Aquesta sentència suposa el reconeixement del dret de tot el PDIL temporal, amb independència de la seva dedicació (a temps complet o parcial), a l'avaluació de la seva activitat docent sempre que es compleixin els requisits temporals requerits. Deixant de banda aquelles universitats que han reconegut aquest dret, el Sistema Universitari de Catalunya ha de vetllar perquè el personal docent temporal que presta els seus serveis en qualsevol de les universitats de Catalunya tingui el mateix dret.

A més, i seguint els passos de l’ANECA, es necessari la revisió del procediment de l'AQU per a l'avaluació dels mèrits de recerca, permetent l'accés a aquesta avaluació a tot el PDI temporal, qualsevol que sigui la seva dedicació (a temps complet o parcial).

Des de CCOO reclamem una revisió de les convocatòries actuals d'avaluació dels mèrits de docència (quinquennis) i de recerca (sexennis).

Aquesta avaluació ha de permetre el reconeixement dels complements retributius de productivitat en recerca i docència. Per això, proposem la modificació del conveni col·lectiu i exigim al Govern de la Generalitat la revisió del Decret 405/2006, de 24 d'octubre, sobre retribucions addicionals del PDI.

Tel: +34 93 542 25 50 / + 34 679 906 281
Ramon Trias Fargas, 25-27