Vés enrere Aplicació efectiva del RDL 14/2021 per estabilitzar PDI temporal

Aplicació efectiva del RDL 14/2021 per estabilitzar PDI temporal

Exigim que les universitats aprofitin el Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, fruit de la lluita sindical, i corregeixin la desastrosa situació de precarietat que afecta el col·lectiu PDI.
23.11.2021

Les organitzacions sindicals CCOO, UGT i CSIF van signar amb el Govern central l’Acord sobre el pla de xoc per reduir la temporalitat en les administracions públiques, pel qual es va acordar obrir un procés d'estabilització de l'ocupació temporal extraordinària.

En concret, s'havien d'oferir totes les places pressupostades i ocupades de forma temporal i ininterrompuda almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020,  tant si es troben dins de les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans.

El Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de l'ocupació temporal en l'ocupació pública, ha complert amb l'acord entre el Govern i les organitzacions sindicals. Aquest reglament preveu que aquest nou procés d'estabilització ha de ser aprovat i publicat en els respectius diaris oficials abans del 31 de desembre de 2021. Aquest acord permet a les universitats del sistema català abordar la solució a la precarietat que afecta greument el personal docent i investigador. Així, l'estabilització del personal temporal que ocupa llocs de treball de caràcter estructural ha de tenir en compte no només el professorat interí, sinó també el personal docent i investigador contractat temporalment i que compleixi els requisits.

Per aquest motiu, exigim que les universitats aprofitin aquesta oportunitat, fruit de la lluita sindical, i corregeixin la desastrosa situació de precarietat que afecta el col·lectiu PDI.