Vés enrere La Càtedra participa a una jornada sobre Nous reptes pel comerç a la ciutat (#SmartCityWeek)

El Cibernarium de l’edifici MediaTIC de Barcelona ha acollit la Jornada “Comerç i tecnologia digitals, impacte i oportunitats per les ciutats i el sector”, en la que la Càtedra ha participat, juntament amb l’Ajuntament de Barcelona, la UOC i el congrés #SmartCityWeek.
13.11.2018

La Jornada va ser presentada pel director de la Càtedra UPF de Polítiques Econòmiques Locals David Sancho, qui va explicar quin és el paper de la càtedra. Tot seguit, el professor de la Universitat d’Oxford, Jonathan Reynolds va impartir una conferència sobre com la tecnologia està influint en el procés de la compra.

Per Reynolds, la tecnologia és un fi per aconseguir més vendes. Ara mateix, el sector exerceix un control sobre els consumidors que permet conèixer els gustos i preferències de la ciutadania i adaptar-se a tot allò que realment demanden, segons el professor Reynolds.

La tendència actual és cap a la personalització de l’oferta i no oblidar el “social proof” que significa la venda de proximitat. L’evolució està tendint cap a botigues que no només venen, sinó que són centres d’aprenentatge i de serveis.

El professor de la Universitat d’Oxford va presentar els reptes que haurà d’afrontar el comerç de la ciutat en els propers anys: Experimentar, col·laborar i reinventar.

Després, la UOC va presentar el seu estudi DigiBiz i Oriol Estela, coordinador de la Càtedra UPF-PEL va explicar quins són els àmbits de treball de la Càtedra més immediats.