Vés enrere Cicle de conferències a la Universitat – Fent transferència del coneixement en l’àmbit del mercat laboral (Objectiu del Desenvolupament Sostenible 8 - Treball decent i creixement econòmic)

13.12.2022

La Càtedra convida a Paco Ramos i Àfrica Cardona de Barcelona Activa a compartir les seves experiències sobre les polítiques actives d’ocupació a escala local.

En el marc de l'Educació per al Desenvolupament Sostenible (Unesco) i de l'Agenda 2030, un dels reptes de la universitat del segle XXI és transmetre el coneixement generat a la societat i als seus actors. O, el que és el mateix, fomentar la transferència del coneixement.

En el primer trimestre acadèmic del 2022/23, la Càtedra ha organitzat dues sessions obertes a tota la comunitat universitària sobre els reptes de les polítiques actives d'ocupació a escala metropolitana. El principal objectiu d’aquestes trobades consisteix en apropar els continguts de les assignatures a les experiències reals de les intervencions públiques. Al mateix temps, traslladant els coneixement dels professionals des de les pràctiques a les aules, es vol mostrar la complexitat i les dificultats de la implementació de les polítiques al territori.

El cicle de conferències ha comptat amb la presència de Paco Ramos i Àfrica Cardona, Director Executiu i Sots-Directora d'Estratègies d'Ocupació de Barcelona Activa, respectivament, i ambdós membres de la Comissió Mixta de la Càtedra Barcelona UPF de Política Econòmica Local

Les classes, que han vist la participació dels i les estudiants del darrer any del Grau de Ciències Polítiques, s'han centrat a mostrar el funcionament de les polítiques actives d'ocupació des d'una perspectiva aplicada, revelant amb rigor, dades i evidències allò que funciona (i el que funciona menys). Entre els temes tractats, Paco Ramos ha destacat les dificultats d’un marc jurídic i competencial fragmentat, un sistema de governança complex i no del tot actualitzat i una insuficiència pressupostària evident. Àfrica Cardona s’ha centrat, en canvi, en presentar els diferents programes i projectes que desenvolupa Barcelona Activa en l’àmbit de l’ocupació.

En definitiva, una experiència molt enriquidora que ha permès apropar els continguts teòrics de l'assignatura Polítiques Públiques II –centrada a l'avaluació de les polítiques públiques– des de la mà de qui coneix en profunditat les dinàmiques dels mercats laborals i dels seus actors.

Paco Ramos, Director Executiu d´Estratègies d´Ocupació de Barcelona Activa

Àfrica Cardona, Sots-Directora d´Estratègies d´Ocupació de Barcelona Activa