Vés enrere SEMINARI - Introducció al sistema polític i mediàtic portuguès

SEMINARI - Introducció al sistema polític i mediàtic portuguès

Carla Baptista, visita la Universitat Pompeu Fabra per impartir una classe sobre les dinàmiques dels partits polítics i mitjans de comunicació portuguesos.
11.05.2022

Avui, la Càtedra Ideograma – UPF de Comunicació Política i Democràcia ha organitzat, conjuntament amb el grup de recerca POLCOM-GRP, una sessió d'introducció al sistema de partits portuguès, realitzada per Carla Baptista, professora de Comunicació Política i Periodisme a la Universitat Nova de Lisboa.

Baptista impartint la sesió.

Baptista, ha estat presentada pel coordinador de la Càtedra, Aleix Martí, que ha ressaltat el desconeixement que hi ha entre les dinàmiques polítiques de Portugal i Espanya, tot i ser veïns i tenir molts llaços a nivell cultural i polític.

A continuació, Baptista ens ha fet una breu contextualització dels últims successos electorals a Portugal, com les darreres eleccions legislatives en què Antonio Costa va obtenir la majoria absoluta, deixant enrere el pacte de govern amb el Bloc i el PCP.

Cartell de l'acte.

També ha ofert una comparativa amb Espanya al voltant del nivell de confiança en les institucions polítiques de cada país i de la polarització del debat, i els espanyols són aquells que tenim pitjors índexs.

Finalment, ens ha mostrat com a Espanya les formes de mobilització política depenen directament dels partits polítics, en canvi a Portugal han estat més vinculades a sindicats i moviments estudiantils.