Vés enrere LLIBRE - La comunicació de la dreta radical, primera temàtica d'estudi de la nova Col·lecció Ideograma - UPF - EPI

Es publica el llibre 'Comunicación de la derecha radical populista en redes sociales', escrti per Sandra Pallarés-Navarro de l'universitat de Saragossa.
06.07.2022

La revista Profesional de la Información (EPI) i la Càtedra Ideograma – UPF de Comunicació Política i Democràcia firmen un acord de col·laboració per la creació de la Col·lecció Ideograma – UPF – EPI.

La primera publicació és l'obra de la guanyadora de la primera edició del Premi Càtedra Ideograma – UPF, Sandra Pallarés-Navarro, la qual ha estat ampliada, posteriorment, en el marc d'investigació de populismes de la Càtedra, amb l'assessorament del director i sotsdirector de la Càtedra, Carles Pont-Sorribes yiReinald Besalú. El llibre està disponible en format digital open access i pròximament, es podrá comprar en format físic.

Imatge. Portada del llibre.

El llibre que porta per títol Comunicación de la derecha radical populista en redes sociales segueix la línia d'estudi centrada en el discurs populista, analitzant l'ús que donen els seus líders polítics a les diferents xarxes socials. L'obra parteix amb l'objectiu principal d'estudiar l'estil comunicatiu a les xarxes socials de tres líders polítics, pertanyents a la família de la ultradreta (Abascal, Salvini i Fujimori). Cadascun d'ells ha estat analitzat en una xarxa social específica, que ha estat escollida considerant que era la més alineada amb l'estratègia electoral del candidat.

Imatge. Sandra Pallarés-Navarro, autora del llibre..

L'obra compta amb el pròleg de Paolo Gerbaudo, professor del London King's College expert en populismes i xarxes socials. Gerbaudo ha estudiat la relació entre el discurs populista i la introducció de les xarxes socials com a espai de debat públic. El pròleg repassa l'evolució d'aquest fenomen i posa en valor l'obra que presenta.

El foment de la formació, la investigació i la difusió del coneixement a l'àmbit de la Comunicació Política i els seus efectes en els sistemes democràtics és el principal objectiu de la Col·lecció Ideograma – UPF – EPI. La col·lecció està destinada a fer visibilitat a la producció científica de professors i professionals de l'àmbit de la comunicació política i institucional. Es publicaran treballs centrats en lestudi de les interaccions entre el sistema polític, el sistema mediàtic i la ciutadania, amb una atenció especial a la credibilitat de la informació, els nous mitjans i els populismes.

Profesional de la Información (EPI)

Professional de la informació és una revista científica espanyola sobre informació, comunicació, biblioteques i noves tecnologies de la informació, que sorgeix el 1992 amb el títol Information World en Espanyol. L'any 1998 va adoptar el títol 'El Professional de la Informació', començant una orientació progressiva cap a articles revisats per un comitè d'experts, inclosa en índexs internacionals com JCR i SJR ocupant les primeres posicions entre les revistes espanyoles de l'àrea. Actualment, és una revista referent a l'àmbit de les Ciències de la Comunicació i està dirigida per l'enginyer i documentalista català, Tomàs Baiget.