Vés enrere 2ª edició del Premi Càtedra Ideograma – UPF

2ª edició del Premi Càtedra Ideograma – UPF

S'obre la convocatòria per a la 2a edició del Premi Càtedra Ideograma – UPF destinat al millor Treball de Fi de Màster (TFM) en comunicació política i institucional.
01.03.2022

La Càtedra Ideograma – UPF de Comunicació Política i Democràcia, amb la finalitat d'aprofundir i potenciar les investigacions realitzades per estudiants de màsters en Comunicació, així com donar-los visibilitat, va crear el Premi Càtedra Ideograma – UPF. Aquest Premi, que es va inaugurar el passat any, es convoca de forma anual i està obert a tots aquells estudiants que en passat curs acadèmic hagin defensat el seu treball de fi de màster.

Oberta la convocatòria de la 2ª edició del Premi Càtedra Ideograma-UPF

El premi Càtedra Ideograma – UPF té la finalitat de reconèixer i premiar aquelles investigacions en el camp de la comunicació política i institucional realitzades per alumnes de màster, amb motiu del seu Treball de Fi de Màster (TFM). Les investigacions que es postulin com a candidates hauran d'haver estat presentades i defensades davant d'un tribunal durant el curs anterior a l'any de la convocatòria (curs acadèmic 2020-21).

El termini per presentar la candidatura és des de l'1 de març fins al 24 d'abril a les 00.00 hores a Espanya.

Es podran presentar a lobtenció del premi els TFM que hagin rebut una qualificació mínima de 9, en una escala de 10, de la institució on es va realitzar la defensa. L'autor/ l'autora del treball premiat rebrà una quantitat de 1.725 € bruts, dividida en dos pagaments, així com un assessorament durant 3 mesos des de la Càtedra per desenvolupar i ampliar la línia de recerca, amb la finalitat d'integrar la investigació en el marc del resta destudis de la Càtedra.

El premi és compatible amb qualsevol altre premi i beca.

La documentació que cal presentar per participar en aquest procés és la següent:

1. Memòria integral del TFM. (TFM complet, sense referències d'autoria ni de la institució on s'ha presentat).
  2. Certificat oficial que reflecteix la qualificació assignada al TFM.
  3. Formulari d'autoria.

Tota aquesta documentació s'haurà d'enviar al correu electrònic de la Càtedra: [email protected].

Requisits de participació per optar a la concessió del premi:

• Estudiants que hagin presentat el Treball de Fi de Màster (TFM) el curs 2020-2021.

• Estudiants que hagin obtingut una qualificació igual o superior a 9 sobre una base de 10 punts a la seva feina de fi de màster.

• Estudiants que hagin desenvolupat el treball de fi de màster en el camp de la comunicació política i institucional.

• El treball de fi de màster haurà d'estar escrit en alguna de les llengües següents: català, castellà o anglès.

En cas que sorgeixi algun dubte sobre la convocatòria, podeu contactar amb l'equip de la Càtedra a través d'aquest correu: [email protected].

​Sobre la 1ª Edició del Premi Càtedra Ideograma - UPF

Sandra Pallarés, guanyadora de la primera edició.

Fa un any, es va inaugurar la primera edició del Premi Càtedra Ideograma – UPF. Es van rebre un total de 27 candidatures provinents de múltiples països, de les quals Sandra Pallarés va resultar la guanyadora, amb el TFM: «El discurs populista a Twitter. Anàlisi del cas de Santiago Abascal a la campanya electoral del 10N». El treball va ser ampliat a través d'una col·laboració amb l'equip de la Càtedra, tenint com a resultat la investigació: La comunicació de la dreta radical populista a les xarxes socials. Anàlisi dels casos de Santiago Abascal a Twitter, Matteo Salvini a Instagram i Keiko Fujimori a TikTok, l'obra completa del qual serà publicada per l'editorial EPI.