Vés enrere Defensa de la tesi doctoral de Santiago Castelo

Defensa de la tesi doctoral de Santiago Castelo

El espacio biográfico en comunicación política. Un análisis de las narrativas biográficas en las estrategias electorales de Argentina 2015 y Ecuador 2017’ va ser la investigació que va presentar el doctorant Santiago Castelo davant un tribunal format per María José Canel, Jordi Rodríguez Virgili i Xavier Ruíz Collantes.

24.02.2022

Santiago Castelo Heymann, membre de la comissió mixta de la Càtedra, va defensar la seva tesi doctoral amb èxit a la sala de conferències 55.209 (edifici Tànger) del campus del Poblenou.

Castelo estava realitzant el programa de doctorat industrial, podent així compaginar la seva tasca professional en ideograma amb la seva investigació acadèmica al departament de Comunicació de la UPF.

Santiago Castelo a la defensa de la seva tesi.

En su tesis ‘El espacio biográfico en comunicación política. Un análisis de las narrativas biográficas en las estrategias electorales de Argentina 2015 y Ecuador 2017’ estudia cómo los candidatos de las elecciones a la presidencia de Argentina de 2015 (Maurico Macri y Daniel Scoli) y en las elecciones a la presidencia de Ecuador (Lenin Moreno y Guillermo Lasso) utilizan sucesos biográficos que habían vivido antes de postularse para el cargo para construir un relato de humanización que les permita conectar con el electorado.

En ella, Castelo establece una metodología que permite clasificar el uso de datos biográficos de los candidatos políticos en la construcción de su relato político.

El tribunal format per Xavier Ruíz Collantes, María José Canel i Jordi Rodríguez Virgili.

La tesi ha estat sota la direcció del director de la Càtedra, Carles Pont-Sorribes i el tribunal de la tesi estava format per la professora de Comunicació a la Universitat Complutense de Madrid, María José Canel, el professor en Comunicació Política a la Universitat de Navarra, Jordi Rodríguez Virgili i el professor de Comunicació a la Universitat Pompeu Fabra, Francesc Xavier Ruiz Collantes.

Per unanimitat del tribunal, va catalogar d'excel·lent la investigació i se li va concedir la menció cum laude.