Vés enrere NOTÍCIA | Prop del 30% dels graduats de la UPF troba feina a través dels serveis d’inserció laboral de la pròpia universitat

Són dades d’un estudi, elaborat per AQU Catalunya, que també conclou que el 90% dels graduats de la Pompeu Fabra del 2013 treballa

21.06.2018

La 6a. edició de l’estudi d’inserció laboral de les universitats catalanes conclou que la Universitat Pompeu Fabra destaca com a una universitat que facilita la inserció laboral, donat que el 29,2% dels seus graduats del curs 2012-2013 han manifestat que van trobar feina gràcies a les pròpies eines de la Universitat, a través de practiques acadèmiques externes o serveis com la borsa de treball. Aquesta dada representa estar més de dotze punts per sobre de la mitjana del sistema universitari català.

L’informe, elaborat per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) i que es va presentar el juliol del 2017, mostra els resultats obtinguts per al conjunt dels graduats universitaris catalans del curs 2012-2013.

D’altra banda, l’estudi també mostra que la velocitat d’inserció dels graduats de la UPF augmenta en relació a l’edició anterior, que es va donar a conèixer el 2014 i que feia referència als graduats del curs 2009-2010. El 78% aconsegueix la primera feina abans dels tres mesos d’haver acabat els estudis, sis punts més que el 2014, i el 90% al cap de l’any.

El 56% dels graduats de la UPF té un contracte indefinit i el 85% treballa a temps complet.

La taxa d’ocupació també augmenta en 7 punts en relació al 2014 i se situa en el 90%. Per contra, la taxa d’atur és del 4% i la dels inactius (persones que ni treballen ni busquen feina), del 6%. Pel que fa al tipus de contracte, el 56% dels graduats de la UPF té un contracte indefinit i el 85% treballa a temps complet, sis i set punts més que la mitjana del sistema universitari català, respectivament.

Finalment, en relació a les funcions que exerceixen els graduats de la UPF, el 86% treballa en funcions universitàries, onze punts més que el 2014 i per sobre de la mitjana del sistema en 6 punts.

9 de cada 10 graduats repetirien a la UPF

L’informe també analitza la formació rebuda i la satisfacció amb la institució on s’ha cursat la carrera. El 91% dels graduats afirma que repetiria la seva experiència a la Universitat Pompeu Fabra, mentre que prop del 70% repetirien la carrera que van cursar en el seu moment.

Els aspectes més ben valorats en relació a la formació rebuda són el treball en equip, la formació teòrica, l’expressió escrita i el pensament crític.

Un estudi exhaustiu

Entre els mesos de gener i març del 2017 AQU Catalunya va fer una enquesta als graduats de fa tres anys de grau, màster i doctorat de les universitats catalanes per tal de conèixer la seva situació laboral i la seva valoració de la formació universitària rebuda. Aquesta és una enquesta que es fa cada tres anys, i la d’enguany és la sisena edició.

En total, s’ha preguntat a 27.715 persones, un 48,1% de la població de referència. En el cas de la UPF, es van entrevistar 847 graduats d’un total de 1.821, el 46,5%.