Vés enrere NOTÍCIA | Els Dinars amb Alumni de Comunicació es consoliden com un fòrum d'orientació laboral del sector

Aquestes trobades, celebrada durant el mes de maig d’enguany, han reunit diferents graduats en estudis de l’àmbit de la Comunicació amb estudiants de tercer i quart curs.

14.06.2018

Per tercer any consecutiu, la Facultat de Comunicació i el Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, en col·laboració amb Alumni UPF, han organitzat els Dinars amb Alumni, unes trobades de graduats en Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques  de la Universitat amb una representació dels actuals estudiants de tercer i quart curs d’aquest estudis.

Els tres dinars celebrats enguany, que han tingut lloc a la sala d’activitats de l’edifici Tànger del campus del Poblenou, s’han desenvolupat en un entorn informal i distès per facilitar el diàleg, la proximitat i la interactivitat entre la vintena d’assistents a cadascuna de les sessions, que han estat rebuts per Mercè Oliva, professora del Departament de Comunicació de la UPF, que els ha donat la benvinguda en nom dels organitzadors.

L’objectiu dels Dinars amb Alumni és orientar els estudiants del diferents graus que s’imparteixen a la Facultat de Comunicació a l’hora d’encarar el seu futur professional en el sector, resoldre els seus dubtes i inquietuds de cara a la seva futura inserció laboral i conèixer les sortides professionals al seu abast. Per aquest motiu, els assistents a les trobades han pogut escoltar de primera mà les opinions d’alguns graduats formats a la UPF, els quals els han explicat les seves trajectòries professionals.

En cadascuna de les sessions s’ha debatut en profunditat sobre temes generals, com les pràctiques durant o després dels estudis, la formació contínua o el reciclatge professional.

Per parlar de creativitat publicitària, el Dinar amb Alumni de Publicitat i Relacions Públiques, celebrat el 16 de maig, va tenir com a convidats tres graduats de la Universitat que treballen com a creatius en diferents agències de publicitat: Marta Edeso Carim, Junior Copywriter a Manifesto; Rafa Fernández Bujan, Copy Senior a DDB Barcelona, i Jaume Tarascó i Palomares, Creative copywriter & Social Media Strategist a arista.

Pel que fa al Dinar amb Alumni de Periodisme del 23 de maig, el tema de la trobada va girar a l’entorn del periodisme polític i va comptar amb la participació dels periodistes Rubén González, redactor de Política d’Europa Press; Júlia Regué, redactora d’El Periódico, i Laia Vicens, redactora de l’ARA i coautora del llibre Operació urnes (2017).

El 30 de maig va tenir lloc el Dinar amb Alumni de Comunicació Audiovisual, en què es van exposar les oportunitats laborals que ofereix aquest important sector cultural a casa nostra. Els convidats van ser Pep Molina, realització, ideació i edició de vídeo online al Grupo Zeta; Román Parrado, director de les pel·lícules Ebre, el bressol de la batalla i Amics per sempre, i Esther Rodríguez, directora dels programes de televisió culturals Quan arribin els marcians (TV3) i Tot el temps del món (canal 33).