Vés enrere BLOG | Speed job dating, entrevistes ràpides per aconseguir oportunitats professionals

Una de les activitats destacades que tindrà lloc el 9 de novembre a la UPFeina, la fira d'ocupació de la UPF, és l’speed job dating. Però, tens clar què és i quin objectiu té?

03.11.2022

Un speed job dating consisteix a fer entrevistes ràpides, d’un màxim de 5 minuts, entre candidats i entitats col·laboradores que participen en la fira d'ocupació.

En una sala gran, persones de l’àrea de recursos humans van entrevistant de manera individual aquells estudiants i graduats que prèviament s’han inscrit als àmbits professionals del seu interès. Aquest format d’entrevista exprés és avantatjós per a:

Els candidats:

Tenen l’opció de trencar la barrera d’accés a les entitats col·laboradores, entrevistar-se amb els seus recruiters i, en conseqüència, fer networking. Parlar i conèixer les diferents entitats col·laboradores permetrà als candidats estar al dia sobre el mercat laboral, els sectors del seu interès i les oportunitats laborals que ofereixen. A més de conèixer els beneficis de treballar a cada entitat.

Empreses i institucions:

Els permet optimitzar els processos de selecció. Poden veure un gran nombre de candidats en poc temps. Ràpidament, poden decidir si volen que els candidats participin en els processos de selecció que tenen oberts. A més, les entitats col·laboradores tenen l’oportunitat de transmetre el seu employer branding, és a dir, comunicar als candidats la seva cultura empresarial i la proposta de valor com a ocupadors.

Però, saps com demostrar que ets el candidat o candidata perfecte en 5 minuts d’entrevista?

La clau és sempre la preparació prèvia:

- Informa’t sobre les entitats que participen en l'speed job dating, investiga sobre les oportunitats que ofereixen i quines són les competències que demanen. Visita la seva web, el perfil de LinkedIn i les seves xarxes socials.

- Prepara i actualitza les teves eines de recerca de feina: CV i perfil de LinkedIn.

- I per últim, però no menys important, prepara’t i practica el teu discurs professional o elevator pitch. Un discurs sobre tu i sobre el que fas. De manera que sigui breu, clar i concret.

El discurs professional ideal ha de respondre aquestes tres preguntes:

1. Qui ets tu?

Presenta’t i capta l’atenció del teu interlocutor. Tria aquella informació que consideris més rellevant (educació, idiomes que parles…) i dona-li el teu estil.

L’objectiu és generar prou interès perquè vulguin saber més de tu.

2. Què pots fer per ells?

Transmet-los que saps el que vols i quines necessitats seves cobreixes. Demostra que t’has informat sobre l’empresa i com pots encaixar en la seva organització (projectes, departaments…).

3. En què et diferencies d’altres candidats?

Digues quin és el valor afegit que pots aportar a l’organització. Caldrà esmentar els teus punts forts (experiència similar, competències transversals, etc.), detallant com els poses en pràctica.

Per finalitzar el discurs, genera el pas a l’acció (call to action). És a dir, la possibilitat de tornar a contactar. Proposa enviar o donar el teu CV en paper o connectar per LinkedIn per ampliar la informació en una entrevista. I agraeix l’atenció rebuda.

Per acabar, no oblidis aquestes recomanacions generals:

- Sigues directe i evita els embuts. Parla en primera persona i adapta el llenguatge a l’entrevistador o entrevistadora.

- Tingues en compte el llenguatge verbal (estructura del discurs, entonació, pauses…) i el llenguatge no verbal (contacte visual, postura, somriure…).

- Recorda que es tracta d’una conversa i que tu també pots fer preguntes.

- Porta llibreta i bolígraf per anotar tot allò que consideris important.

No deixis passar aquesta oportunitat! Prepara el teu discurs i aconseguiràs obrir-te camí d’una manera ràpida i efectiva. Demostra a les entitats que ets el candidat o candidata perfecte. No et despistis i estigues atent: és probable que en dies posteriors a l’speed job dating contactin amb tu per concertar una entrevista.

Si vols que t’ajudem a millorar el teu discurs professional, des del Servei de Carreres Professionals et podem ajudar. Si formes part de la comunitat UPF, com estudiant o alumni, demana la teva sessió d’orientació personalitzada.

Leonor Pajarón, Orientadora professional. Servei de Carreres Professionals de la Universitat Pompeu Fabra.