Atrás Lliçó inaugural del grau en Biologia Humana 26/10 a les 12h a càrrec de David Comas

Us convidem a les lliçons inaugurals dels Graus de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF.
19.10.2022

El dimecres 26 d'octubre a les 12 h tindrà lloc l’acte d’inauguració del curs 2022-2023 del grau en Biologia Humana, en què David Comas impartirà la lliçó "La diversitat del genoma humà: tots som únics... però molt semblants!". L’acte acadèmic serà a la sala Josep Marull del Campus Universitari Mar i també es podrà seguir en streaming.

Resum de la lliçó

Malgrat les múltiples diferències culturals i socials, els humans són genèticament molt similars degut a un origen evolutivament recent i a una història demogràfica complexa. La diversitat del nostre genoma és inferior al d’altres espècies properes, però prou variada per haver-nos permès adaptar-nos a ambients molt diferents. Aquesta diversitat genètica, però, també té conseqüències en la nostra resposta als reptes biomèdics actuals.

Biografia del ponent

David Comas és Doctor en Biologia i Catedràtic d’Antropologia Biològica i cap del Grup de Diversitat del Genoma Humà a la UPF i l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE:CSIC-UPF). La seva recerca se centra en l’anàlisi de la diversitat del genoma a poblacions humanes, per a definir i quantificar els processos que han modelat la variació genòmica actual en humans.