Vés enrere Noves funcionalitats a Google Meet

Noves funcionalitats a Google Meet

27.01.2021

L’eina de videoconferència Google Meet ha afegit noves funcionalitats que s’activaran progressivament en els propers dies:

• Configurar una reunió per no haver d'acceptar manualment els convidats externs

Quan, a una reunió amb Google Meet, hi hem convidat participants amb adreces de correu que no són del tipus @upf.edu (inclou els estudiants, que tenen adreça del tipus @estudiant.upf.edu), aquests convidats només poden entrar a la reunió si, en el moment d’afegir-s’hi, els acceptem de manera manual. Això pot suposar que haguem d’interrompre la reunió per acceptar-los si van entrant en moments diferents.

Ara tenim l’opció d’acceptar de manera automàtica qualsevol participant que haguem convidat. Recorda que només l'organitzador pot veure i aprovar les sol·licituds per unir-se a una reunió.

Per activar aquesta funcionalitat, un cop estem a la reunió:

1. Fem clic al botó de tres punts (situat a la part inferior dreta).
  2. Seleccionem Configuració.
  3. Obrim els Controls d’amfitrió.
  4. Fem clic per deixar desactivada l’opció Accés ràpid.

acceptar per defecte convidats en meet

El resultat final quedarà com a la imatge:

acceptar per defecte convidats en meet

D’aquesta manera:

• Si l'opció Accés ràpid està activada, els convidats externs no podran entrar i hauran d'esperar que l’organitzador els autoritzi. Recorda que això inclou les adreces @estudiant.upf.edu.
  • Si l'opció Accés ràpid està desactivada, els convidats externs podran entrar sense autorització.

IMPORTANT: Aquesta configuració és pròpia de cada reunió. Per defecte les reunions tenen l’accés ràpid activat.

• Noves eines per solucionar problemes de xarxa i rendiment a Google Meet

Durant una videoconferència, ara és possible anar al menú de tres punts i seleccionar Solució de problemes i ajuda per veure les informacions següents:

• Càrrega de CPU i estabilitat de la xarxa en el temps
  • Segments de temps destacats quan l'entorn local probablement està afectant la qualitat de la trucada
  • Accions suggerides per ajudar a millorar el rendiment de la videoconferència
  • Comentaris en temps real sobre l'efecte que produeix una acció realitzada a la xarxa o la càrrega de processament
  • Suggeriments per realitzar tasques freqüents, com presentar contingut i gravar reunions

solucionar problemes de xarxa a Google Meet

• Ocultació de les notificacions quan compartim pantalla

Ara, al compartir la teva pantalla, Chrome ocultarà automàticament el contingut de les notificacions emergents del web. Això inclou notificacions de Google Chat, notificacions per correu electrònic i altres llocs web de tercers. Quan hagis acabat de compartir la teva pantalla, totes les notificacions silenciades es mostraran automàticament.

En compartir la pantalla, el contingut de les notificacions s'amagarà automàticament. Pots seleccionar "Mostra-ho tot" per mostrar el contingut de les notificacions actuals i futures.

ocultació automàtica de notificacions a Chrome durant una reunió de Google Meet

Recorda que, quan es comparteix una pestanya a Google Meet, les notificacions ja estan també silenciades.