Vés enrere El repositori institucional fa 10 anys

El repositori institucional fa 10 anys

Amb 20.000 documents se situa en la segona posició del rànquing de Leiden en l’àmbit de l’accés obert a Espanya

13.02.2020

Fa deu anys es va posar en marxa el repositori institucional de la Universitat Pompeu Fabra, l’e-Repositori. Aquest portal en línia d’accés obert es va crear amb l’objectiu de difondre la producció científica i acadèmica de la comunitat universitària (articles de revista, tesis, treballs acadèmics, working papers, etc.).

El repositori, que compleix els estàndards internacionals, contribueix a augmentar l’impacte de la investigació feta a la UPF, preservar-ne la memòria i fomentar l’accés obert

En els darrers anys s’hi han implementat millores per adaptar-lo a les demandes que la ciència oberta exigeix als investigadors i, en especial, per donar també cabuda a la publicació de les dades de recerca (datasets).

Amb 20.000 documents disponibles, l’e-Repositori s’ha consolidat com a punt d’accés a la producció científica feta a la UPF i s’ha situat en la segona posició del rànquing de Leiden en l’àmbit de l’accés obert a Espanya.

Aquest èxit no hauria estat possible sense la implicació de la comunitat universitària que hi confia per difondre la seva producció científica i acadèmica. Us animem a seguir-hi participant per poder assolir nous reptes.