Vés enrere Mor Gianni Vattimo, un dels filòsofs contemporanis més importants de les darreres dècades que va confiar el seu arxiu personal a la Biblioteca de la UPF

28.09.2023

El passat 19 de setembre va morir Gianni Vattimo (1936-2023), un dels filòsofs italians més reconeguts del segle XX. El 2019 va cedir el seu extens arxiu personal a la Biblioteca de la Universitat Pompeu Fabra.

L’arxiu recull els documents personals del filòsof italià, fruit en bona part de la seva activitat acadèmica, com a docent, investigador i gestor. També s’inclouen documents relatius a la seva activitat política i documentació personal. Consta de diferents tipologies de documents, en suport paper i digital i inclou 42 caixes amb documentació que el filòsof va escriure des del 1964. Aviat s’incorporarà documentació audiovisual provinent dels programes televisius on el filòsof va participar.

L’inventari de l’Arxiu Gianni Vattimo es pot consultar a través de l’UPFinder. D’entre aquesta documentació podem destacar les seves notes i apunts per a la preparació de diversos cursos i seminaris.

L’Arxiu es troba ubicat en un espai especial al Dipòsit de les Aigües de la Biblioteca/CRAI de la Ciutadella. Si vols consultar algun dels títols d'aquest fons, contacta prèviament amb nosaltres per poder atendre millor la teva petició.