Vés enrere L’arxiu personal de Xavier Rubert de Ventós s’incorpora a la Biblioteca de la UPF

15.05.2019

El filòsof Xavier Rubert de Ventós ha donat el seu arxiu personal a la Universitat Pompeu Fabra, i s’incorporarà properament a la Biblioteca. Es tracta d’un fons d’un gran valor cultural i científic en l’àmbit de la filosofia, la història de les idees i les humanitats en general.

La documentació de l’arxiu abasta totes les èpoques de la vida del filòsof, en totes les seves dimensions, privada i pública, i les seves dedicacions. S’hi pot trobar correspondència personal, social i professional, documentació administrativa derivada de la seva relació amb diferents institucions, documents relacionats amb la seva activitat política, entrevistes fetes per ell i a ell, articles divulgatius, material de conferències i cursos impartits per ell, documents escrits i enregistrats sobre programes de televisió que ha dirigit o presentat, fotografies familiars i professionals, llibretes de notes manuscrites, col·laboracions en catàlegs d’exposicions, entre d’altres.

La Universitat Pompeu Fabra s’ha compromès a realitzar el tractament tècnic de tota la documentació per tal de difondre i preservar aquest patrimoni cultural d’innegable interès acadèmic. Està previst de crear una pàgina web per a la divulgació del fons documental i la figura del filòsof, i des de la Biblioteca s’estudiarà, també, la possibilitat de digitalitzar l’arxiu.

L’entrega del fons es realitzarà de manera progressiva i per etapes, d’acord amb la voluntat de Xavier Rubert de Ventós.

L’arxiu de Rubert de Ventós s’ubicarà al Dipòsit de les Aigües, prop d'altres arxius personals com els de Gianni Vattimo, Eugenio Trías (amb qui el donant va fundar el Col·legi de Filosofia, l’any 1976), o Alois M. Haas.