Vés enrere Plató 3, un documental de creació sobre el que vol dir ser jove quan no t'ho deixen ser del tot

Dani Arboleda, Joana Armengol, Clara Badia, Maria Borrell i Lluïsa Puig ens conviden a conèixer Plató 3, un projecte desenvolupat #EnResidènciaTallers

12.04.2023

Sempre diem que som d'allà on no passa res. D'una terra fronterera; prop del mar, però prou. D'on és tan estret el límit entre la pau i l'apatia que l'animal sempre guanya l'home en creure's viu. Malgrat que, a vegades, d'aquest esgotament n'emergeixen brots de lucidesa com en cap altre lloc del món.

Plató 3 és un documental de creació que explica la història d'uns joves de Puigverd de Lleida que decideixen reunir-se per fer una obra de teatre sobre el tancament del pub del seu poble. D'aquesta nostàlgia carnívora que els ha sostingut durant aquests darrers anys entre gent que ja no es parla com quan ho feien entre el fum i la música, en surt la matèria primera per construir una història que parla sobre el que vol dir ser jove quan no t'ho deixen ser del tot.

El projecte explica la història d'uns joves que decideixen reunir-se per fer una obra de teatre sobre el tancament del pub del seu poble

Plató 3 és un projecte que va néixer com a Treball Final del Grau en Comunicació Audiovisual el curs 2021-2022 fruit de la dedicació i la il·lusió de Dani Arboleda, Joana Armengol, Clara Badia, Maria Borrell i Lluïsa Puig. Durant nou mesos, els cinc companys, acompanyats d'altres amics que van sumar-se a la proposta, ens vam estar traslladant setmanalment a Puigverd de Lleida per seguir el procés d’assajos, així com la vida del grup de joves. Una vegada entregat el projecte, vam decidir que el volíem continuar i ens van concedir l'oportunitat d'estar dins del programa En Residència de l'Àrea Tallers.

Per a nosaltres, En Residència ha jugat un paper molt important a l'hora de mantenir el projecte viu i en constant creixement. Des del setembre hem tingut l'opció de disposar d’espais i material de la Universitat sempre que ens ha estat necessari, així com de tenir mentories i trobades amb grans professionals del sector que ens han pogut donar un cop de mà en els diferents departaments. La proximitat de totes les persones qui fan possible el programa fa que et puguis continuar sentint segur i cuidat dins de l'àmbit universitari, però que al mateix temps creixis i entris en el món professional del sector en el qual t'enfoques.

Actualment, Plató 3 està en fase de muntatge i mantenint els primers contactes amb productores. És un procés llarg, però tenim moltes ganes de continuar-hi treballant per poder-vos traslladar una història molt petita en la que tothom es pot sentir identificat.

Perfils dels protagonistes:

Dani Arboleda