Vés enrere Oks&Bo: històries per créixer

Oks&Bo: històries per créixer

Les alumni UPF Txell Fàbregas i Núria Serra són les creadores d'Oks&Bo, un nou projecte que vol acostar la literatura als més petits

24.06.2019

Oks&Bo històries per créixer és un projecte il·lusionador que neix de converses de sobretaula entre dues noies amigues, humanistes, inquietes, emprenedores i sobretot, mares, que tenim idees i somnis que desitgem materialitzar. Sóc la Txell Fàbregas, cofundadora del projecte que he iniciat amb la meva “sòciamiga”, com ens autoanomenem en els darrers mesos entre nosaltres, la Núria Serra, la qual vaig conèixer a la facultat d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra i amb qui ens uneix, a part de projectes sobre llibres i literatura, una forta amistat. Sempre m’han encantat els contes per infants; fins i tot abans de ser mestra i de ser mare, tot sovint me n’enamorava d’algun. Hi ha llibres que són com petits tresors que et troben i que ja no pots obviar.

"Oks&Bo és la primera subscripció literària mensual per a criatures d'entre 3 i 7 anys".

Oks&Bo és la primera subscripció literària sorpresa per a nens i nenes entre 3 i 7 anys i les seves famílies, en la que cada mes enviarem una capsa amb un llibre de ficció il·lustrat sorpresa, una petita guia de lectura que ens acompanyi en el descobriment del llibre del mes, i una activitat recomanada per fer relacionada amb la lectura.

Cada capsa inclou un llibre de ficció, una guia de lectura i una activitat recomanada.

Com que som dues persones compromeses amb el medi ambient i volem ser coherents amb els nostres principis, l’embolcall serà una capsa 100% reciclable, i hi inclourem unes instruccions per poder-la reutilitzar i donar-li una nova vida convertint-la en una activitat divertida per fer en família.

"Un nen que llegeix és un adult que pensa."

Oks&Bo envia llibres sorpresa, llibres que hauran sortit a les llibreries el mateix mes en què nosaltres els enviem, o com a molt, uns dies més tard. Absolutes novetats per garantir que els nostres subscriptors no els tinguin ja entre els preferits de la seva biblioteca. Es podrà escollir rebre’ls en català o en castellà, o bé de manera alterna, i la nostra tria respon a uns criteris de selecció molt ben pensats.

Un projecte que il·lusiona

Oks&Bo ens il·lusiona per molts motius, però sobretot ens encanta pel fet d’aportar emoció al voltant d’un paquet que arriba amb un llibre a dins; per aconseguir que moltes famílies llegeixin llibres inoblidables que marquen pel seu missatge, pels seus valors, per les seves il·lustracions; per contribuir a crear petits lectors que llegint llibres de qualitat esdevinguin lectors per tota la vida; per ajudar a crear forts lligams i vincles amb els nostres infants i per contribuir a formar persones sensibles que creixin valorant un bon llibre i despertant el seu esperit crític, perquè estem convençudes que “un nen que llegeix és un adult que pensa”.

Cada lliurament de la subscripció compta amb instruccions per reutilitzar la capsa.

Un nen que llegeix és un adult que pensa

A Oks&Bo col·laborem amb un ampli ventall d’editorials, la majoria amb seu a Catalunya, tals com Libros del Zorro Rojo, Corimbo, Takatuka, Tramuntana, Savanna Books, Flamboyant, Astronave, Akiara Books, Thule, A buen paso, entre altres, que han cregut en el nostre projecte com un mitjà idoni per ajudar a difondre les seves obres més destacades. I és que a part de promoure la millor literatura infantil, també volem servir de plataforma de difusió per a petites editorials de gran qualitat que han apostat per seguir editant llibres infantils inoblidables en llengua catalana.

Estem emocionades amb la bona rebuda que està tenint el projecte, però ens encantaria aconseguir nous subscriptors o bé persones que vulguin donar suport al nostre preciós projecte de difusió de la literatura infantil.

Perfils dels protagonistes:

Txell Fàbregas